Loveh canyon دره لوه

June 6, 2023
June 2023

near Loveh, Golestan (Iran)

ان دره حدود 8 تا 9 فرود 5 متری تا حدود 60 متری دارد. بیش از نیمی از کارگاه ها طبیعی هستند. پایین اکثر فرودها حوضچه های عمیق وجود دارند اما در زمان پیمایش ما حوضچه ها فاقد جریان ابی خطرناک بودند. شروع پیمایش از محل آبشاریست که عموم مردم برای تفریح و دیدن اون حضور دارند. پیشنهاد می شود یک ماشین در روستای لوه گذاشته شود که در زمان خروج از دره از آن برای رسیدن به ماشینهای ورودی دره استفاده شود. دره فاقد چشمه آب آشامیدنیست. پیمایش اولیه حدود 10 دقیقه تا یک ربع است. بعد از آخرین فرود از پاکوب سمت راست به سمت پایین (روستا) بروید و از این ترک استفاده نکنید، مسیر این ترک برای خروج از یک شیب بسیار تند به سمت بالا می باشد و برای اینکه ما مستقیما به محل ورودی دره برسیم از این مسیر خارج شدیم که پیشنهاد نمی شود.
هرچند دره و فرودهای آن بسیار زیبا هست اما متاسفانه چون ورودی دره عمومی است بارانهای شدید و جریان آب زباله های مردم کم فرهنگ را با خود به داخل دره اورده و تمام فضای دره زباله دیده می شود همچنین آب حوضچه ها چندان تمیز نیستند .