Llucena-Barranc de la Font Blanca o del Comptador

Photo ofLlucena-Barranc de la Font Blanca o del Comptador Photo ofLlucena-Barranc de la Font Blanca o del Comptador Photo ofLlucena-Barranc de la Font Blanca o del Comptador

November 8, 2022
November 2022

near Capicorp, Valencia (España)

Fantàstic descens del Barranc de la Font Blanca o del Comptador amb un ràpel d'autèntic vertigen d'uns 55 metres si no el fraccionem. Aparquem el vehicle en una pineda a pocs metres del Naixement del riu Llucena. Remuntem la rambla seca (si ha plogut és possible que baixe amb aigua) fins a una cruïlla, girem cap a l'esquerra agafant el sender del Mas d'Arminyà. Pugem el sender i quan estem quasi dalt de la muntanya abandonem el sender cap a l'esquerra per buscar el barranc. Arribem a la llera del barranc i comencem a descendir-lo. De seguida trobem el primer ràpel amb un toll d'aigua estancada, alerta perquè és una marmita trampa, però a mà esquerra tenim una reunió de la qual podem evitar la marmita. Després unes desgrimpades i ràpels fàcils. Arribem al cinquè ràpel, ací hem d'extremar la precaució. Fem un passamans cap a la dreta on hi ha una reunió penjada de la vertical a 55 metres. El ràpel es pot fer d'una tirada o al 40 metres buscar un fraccionament senzill perquè toquem terra en un ample balcó. Després seguim baixant el barranc amb uns pocs ràpels fàcils i alguna desgrimpada. El barranc desemboca en la Rambla de Llucena per on hem pujat i tornem al punt d'inici seguint el mateix camí.

PictographPicnic Altitude 1,816 ft

Àrea recreativa Naixement riu Llucena.

Gireu cap a l'esquerra.

PictographRiver Altitude 2,634 ft

Barranc de la Font Blanca.

PictographWaterfall Altitude 2,607 ft

R1.

PictographWaterfall Altitude 2,540 ft

R3.

PictographWaterfall Altitude 2,536 ft
Photo ofR4+passamans+R5 (55 m) o fraccionar R6 (15 m). Photo ofR4+passamans+R5 (55 m) o fraccionar R6 (15 m). Photo ofR4+passamans+R5 (55 m) o fraccionar R6 (15 m).

R4+passamans+R5 (55 m) o fraccionar R6 (15 m).