Likya Yolu - Göynük Kanyonu Geçişi

September 16, 2018
September 2018

near Göynük, Antalya (Türkiye)

Göynük yaylası - Göynük kanyonu
Türkiye’nin en uzun kültür yürüyüş rotası olan Likya yolu Fethiye'den başlayarak Antalya'ya kadar uzanan ve tarihte Likya olarak adlandırılan Teke yarımadasındaki patikalardan bir kısmının işaretlenip haritalanması ile oluşturulmuş yürüyüş kültürel rotasıdır
Bu rotalardan bir kısmı olan Göynük - Göynük yaylası ve Göynük kanyon etabının yürüyüşünü gerçekleştirdik.

Yürüyüşümüz tamamen orman içinde bir çok bitki örtüsü yanı sıra bir o kadarda ağaç çeşitleri bulunmaktadır. Sırasıyla önce kara çam, sandal ağacı, pıynar, çınar gibi bir çok ağaç çeşitleri bulunmaktadır. Göynük kanyonuna sabahın erken saatlerinde ulaştık ve kanyonun güneybatı yönünden hafifçe yükselmeye başladık.
Çoban yatağı ve Ala yapı Belinden geçtikten sonra bir çok yerde kamp kurmak için uygun zeminler oluşturulmuş ve uzun bir etap olduğu için buralarda yürüyüşçüler tarafından kamp kurulmuştu. Bu kamp alanları tamamen orman içinde orman kampına uygundur.
Daha sonra dere yatağına vardık ve bu alandan sonra Göynük yaylasına değilde 5,6 km'lik Göynük kanyonuna doğru yöneldik. İlk önce küçük dere yatağından geçtik ve zamanla kanyon daralmaya ve su debisi derinleşmeye başladı. Bir bölüme geldiğimizde 10 metrelik bir şelale inişi gerçekleştirdik. daha sonra bundan biraz daha küçük 2 şelale daha indikten sonra son şelale olan turistlerin gezmek için geldiği bölüme ulaştık. Turistler bu alandan yukarı gidemiyor ve buraya kadar yüzdükten sonra geri dönüyorlar. Onlara katılıp yüze yüze bitiş noktasına ulaştık