Dos Aguas/Dosaigües (Serra del Cavalló)-Barranc Falón

Photo ofDos Aguas/Dosaigües (Serra del Cavalló)-Barranc Falón Photo ofDos Aguas/Dosaigües (Serra del Cavalló)-Barranc Falón Photo ofDos Aguas/Dosaigües (Serra del Cavalló)-Barranc Falón

1963
February 17, 2024
February 2024

near Millares, Valencia (España)

Descens llarg amb quatre ràpels i nombroses desgrimpades i un retorn també molt llarg i dur.
Accedim a la capçalera del barranc per la pista que ve des de Dosaigües. De seguida entrem al barranc i comencem el descens. Trobem un dic de contenció de riuades i seguim la llera que va formant uns meandres fins al primer ràpel amb un passamans. Són 35 metres en semivolat. El segon ràpel són 20 metres i en la recepció ens trobem una marmita amb aigua estancada on ens hem de descalçar per superar-la, la recuperació de la corda és molt dolenta així que és aconsellable fer el ràpel en doble. El tercer ràpel són 25 metres, fàcil. El quart ràpel són 10 metres. Després tenim una sèrie de desgrimpades i passos laterals fins al segon dic de contenció de riuades. Si el pantà està ple d'aigua a partir d'ací haurem de nedar però no és el cas d'avui, el nivell està molt baix i podem caminar fins a trobar una fita a la nostra esquerra per on eixim. Comencem una dura pujada de retorn. Passem pels cingles de la Ventolera i baixem cap al Barranc dels Caçadors que remuntem un tram fins a un dic on enllacem amb una pista de terra molt a prop de la Casa Enebro que ens duu al punt d'inici.

Aparquem camp d'oliveres.

Dic contenció de riuades.

Passamans+R1 (35 m).

PictographIntersection Altitude 986 ft
Photo ofR2 (20 m)+marmita amb aigua (millor ràpel amb corda en doble). Photo ofR2 (20 m)+marmita amb aigua (millor ràpel amb corda en doble). Photo ofR2 (20 m)+marmita amb aigua (millor ràpel amb corda en doble).

R2 (20 m)+marmita amb aigua (millor ràpel amb corda en doble).

PictographIntersection Altitude 864 ft

PictographIntersection Altitude 443 ft

Dic.

PictographLake Altitude 371 ft

Zona inundable del pantà.

PictographIntersection Altitude 317 ft

Eixida i retorn cap a l'esquerra.

PictographPanorama Altitude 764 ft

Vista del Salt de Millars i el Barranc de l'Aigua.

Photo ofLa Ventolera. Vista panoràmica pantà de Tous, Salt de Millars i el poble. Photo ofLa Ventolera. Vista panoràmica pantà de Tous, Salt de Millars i el poble.

La Ventolera. Vista panoràmica pantà de Tous, Salt de Millars i el poble.

PictographRiver Altitude 1,126 ft

PictographTree Altitude 1,252 ft

Enllaç amb pista asfaltada.