Wikiloc will stop soon for maintenance

Canyon des Ecouges 1 - Vercors (Un cotxe)

Photo ofCanyon des Ecouges 1 - Vercors (Un cotxe) Photo ofCanyon des Ecouges 1 - Vercors (Un cotxe) Photo ofCanyon des Ecouges 1 - Vercors (Un cotxe)

Very difficult
September 13, 2023
September 2023

near Saint-Gervais, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

El barranc "Canyon des Ecouges" (V5 A3 IV) ha estat per nosaltres un barranc memorable. Molt tècnic, molt bonic, molt espectacular, molt de tot! Fem només la part superior i ja ens sembla una superactivitat, no volem imaginar com deu ser això amb gaire aigua, ja que nosaltres el trobem amb un caudal més aviat baix i ja hem d'estar permenentment "al loro". El fem amb un sol cotxe, la nostra camper no passa pel túnel de dalt, i bé, tampoc tenim el segon cotxe al lloc per poder-ne fer la possible combinació com uns senyuritus.

Així doncs aparquem entre els dos parquings, i fem l'aproximació caminant per la carretera, no té perdua. Amb mitja hora som al pàrquing "de dalt". Anem d'hora, l'aigua és freda i per davant tenim un dels barrancs més tècnics que hem fet fins ara, sabem que ens adelantaran en algún moment o altre (tot i que no és aixi fins l'ultim salt) i anem preparats per estar-hi una bona estona. Del barranc, no en direm res, no som experts com per aportar res més que el que ja diuen les milers de ressenyes que corren per internet. Simplement, dir que és dels millors barrancs que haureu fet mai, n'estem conveçuts, i que si pot ser, utilitzeu les instalacions, del salt final de 70, per la dreta hidrogràfica (també es pot fraccionar) ja que les instalacions que fem servir de l'esquerra no arriben ni tant sols a dir-se precàries de l'ho xungues que son. Baixar el riu amb els seus 13 ràpels gairabé consecutius, ens porta unes quatre hores i mitja.
Un cop arribats a baix, ens dirigim al pàrquing del que seria el primer cotxe, per agafar la carretera i enfilar fins on hem aparcat nosaltres, amb uns 45 minuts tornem a ser a l'aparcament on tenim el nostre vehicle.

PD: https://www.descente-canyon.com/canyoning/canyon/211/Ecouges-Partie-I.html

Aparcament

PictographTunnel Altitude 2,680 ft

PictographTunnel Altitude 2,838 ft

Si agafem aquest corriol que baixa directe al riu, ens estalviarem els primers 150m de riu, que tot i que són especialment bonics, no tenen res de rellevant.