Bèrnia - Barranc del Curt + Pas dels Bandolers

Photo ofBèrnia - Barranc del Curt + Pas dels Bandolers Photo ofBèrnia - Barranc del Curt + Pas dels Bandolers Photo ofBèrnia - Barranc del Curt + Pas dels Bandolers

April 2, 2023
April 2023

near Bernia, Valencia (España)

Descens d'un molt bonic barranc que separa la Serra de Bèrnia i la Serra de Ferrer, aquest és el Barranc del Curt. Aparquem prop del Port de Bèrnia i agafem una pista de terra i després un sender que de mica en mica es va desdibuixant, passem per una zona de roques calcàries típiques d'aquestes contrades, baixem a la llera del barranc i comencem el descens. Un primer ràpel senzill i de seguida trobem el segon ràpel amb un passamans per accedir-hi, és de 29 metres. Ara tenim un trajecte de caminar evitant la vegetació que impedeix una progressió còmoda. Arribem al tercer ràpel de 15 metres i una marmita que evitem fàcilment. Ara toca la part més vertical i espectacular d'aquest barranc, tenim quatre ràpels tots seguits que fraccionem amb certa "facilitat", la suma és així : 28 + 8 + 38 + 50 metres, alerta amb la longitud de les cordes i amb algun frec difícil d'evitar. Una vegada fem els últims 50 metres i una desgrimpada hem de girar cap a l'esquerra i enfilar-nos muntanya amunt i buscar el Pas dels Bandolers. Aquest pas és molt bonic i està una mica equipat amb cables, cadenes i grapes per facilitar la pujada. Arribem a una colladeta i tornem al barranc, el remuntem un tram i més endavant eixim per la nostra dreta seguint un sender que ens retorna al punt d'inici.

Port de Bèrnia

PictographRiver Altitude 1,805 ft

Barranc del Curt.

PictographRiver Altitude 1,792 ft

R1.

Passamans + R2 (29 m).

Photo ofCruïlla. Barranc del Curt amb Serra de Ferrer. Photo ofCruïlla. Barranc del Curt amb Serra de Ferrer. Photo ofCruïlla. Barranc del Curt amb Serra de Ferrer.

Cruïlla. Barranc del Curt amb Serra de Ferrer.

Photo ofR4 (28 m) + R5 (8 m) + R6 (38 m) + R7 (50 m) tots seguits. Photo ofR4 (28 m) + R5 (8 m) + R6 (38 m) + R7 (50 m) tots seguits. Photo ofR4 (28 m) + R5 (8 m) + R6 (38 m) + R7 (50 m) tots seguits.

R4 (28 m) + R5 (8 m) + R6 (38 m) + R7 (50 m) tots seguits.

PictographIntersection Altitude 898 ft

Eixida de pujada cap a l'esquerra.

Photo ofPas dels Bandolers. Gireu cap a l'esquerra. Photo ofPas dels Bandolers. Gireu cap a l'esquerra. Photo ofPas dels Bandolers. Gireu cap a l'esquerra.

Pas dels Bandolers. Gireu cap a l'esquerra.

Pugeu per la canal.

Colladeta.

De tornada continueu pujada.