Barranc Riqüerna: Reequipat 2022 + aproximació i retorn més curts

Photo ofBarranc Riqüerna: Reequipat 2022 + aproximació i retorn més curts Photo ofBarranc Riqüerna: Reequipat 2022 + aproximació i retorn més curts Photo ofBarranc Riqüerna: Reequipat 2022 + aproximació i retorn més curts

August 13, 2022

near Cabdella, Catalunya (España)

Barranc Riqüerna, v2a4III
Fet el 13/08/2022

Barranc reequipat l'estiu de 2022 amb parabolts de 12x110 mm d'acer inox 316L i reunions amb cadena d'acer inox A4 (excepte R2: doble anella Fixe 3 d'acer inox 316L)

ATENCIÓ: Track dibuixat a mà
El track adjunt presenta una entrada que retalla força l'aproximació; a més, hi ha una nova entrada (Waypoint "Nou accés") per un ràpel natural (R0 de 18 m des d'un arbre).

Aproximació (25'): Travessem el poble de Capdella i enfilem el camí de Rus; en un revolt, seguim dret per un sender menys marcat uns 5' fins a una estreta passarel·la de fusta

Descens: 2h25' (equip de 8 persones sense pressa)
(R: ràpel, P: passamans)
Caminem uns 15 o 20 minuts pel llit del riu
P1 esq 20 m a R1 dreta
R1: 15 m dreta; desviador (parabolt + maillon) a uns 5 m del final; al final de la tolla, dos parabolts a riba esquerra per a fer ràpel guiat
P2: 23 m dreta
R2: 7 m centre; es pot rapelar fins a una repisa i fer un salt d'uns 4 m (cal comprovar sempre la fondària de la tolla)
R3: 5 m dreta; té un fregament important
Caminem uns 10 o 15 minuts més; el barranc s'obre i apareixen un sender, un pont de fusta i una casa; a l'esquerra hidrològica del pont comença el sender de retorn; però continuem uns 40 m riu avall
R4: esquerra: passamans/ràpel d'uns 8 m per repisa relliscosa fins a la capçalera, 10 m, per l'actiu; hi ha l'opció de fer el ràpel per fora de l'actiu: resseguim la tanca de la casa i baixem a buscar un ràpel des d'arbre; al final de la tolla, dos parabolts a riba dreta per a fer ràpel guiat

Retorn (7'): Després del darrer ràpel (R4), pugem per la dreta per un vessant herbós (corda fixa) fins a la casa i el pont (és el petit bucle que es veu al track); travessem el pont i seguim el sender que ens porta a Capdella