Barranc de Val Maor

August 18, 2022
August 2022

near Ponte Valmaor, Veneto (Italia)

Sense grans dificultats més enllà d'un rappel, diverses desgrimpades i algúns petits tobogants el barranc de Val Maor és un espectacular recorregut aquatic per un laberint geològic d’una bellesa corprenedora que bé es mereix una visita.

Configurat en dos trams successius després de dos represes artificals el riu serpentja constantment buscant el millor pas entre les estretes i elevades parets que en alguns casos assoleixen el centenar de metres i que en diversos trams impedeixen completament l’entrada de la llum.

Deixem el cotxe al costat del camp de futbol del petit poble de Val Maor on, pocs metres més endavant, comença l'engorjat al que accedim per un salt o petita desgrimpada. Una vegada finalitzat el recorregut cal estar atent a les fites que a la nostra esquerra marquen l'inici d'un desdibuixat camí que penosament supera, per dins d’un espés bosc, el desnivell fins arribar a una pista que podem seguir, ara ja còmodament, fins al punt d'inici de l'activitat.