Barranc de Pedralba i cova del Duc.

Photo ofBarranc de Pedralba i cova del Duc. Photo ofBarranc de Pedralba i cova del Duc. Photo ofBarranc de Pedralba i cova del Duc.

April 7, 2016
April 2016

near Tagamanent, Catalunya (España)

Baixada pel torrent de l'Artiga a la població de Tagamanent. Sense conèixer la zona vam deixar un cotxe al Folló i un altre a la pista que puja al turó de Tagamanent, amb la intenció de fer primer caminada fins a la cova del Duc, pujar per una escletxa equipada i fer per ultim el barranc de Pedralba tornant fins al primer cotxe deixat al Folló.
Vam aparcar el segon cotxe massa amunt de manera que vem quedar per sobre de la cinglera i no vam poder baixar a la cova, així que vem anar a l'inici del barranc i el vem començar fins al tercer ràpel on vam trobar el camí cap a la cova. Vem anar a la cova on hi ha algun tram perillós ja que s'ha esllevissat el camí de la cinglera, hi ha grapes a la paret i ens vem assegurar muntant-hi una corda.
De la cova vem fer el camí de tornada per baix de la cinglera fins a una escletxa equipada per pujar fins a dalt dels cingles. Un cop allà vem tornar a anar cap al barranc per un corriol que et porta fins al segon ràpel del barranc.
Vam fer tot el barranc, uns 12 ràpels i vam anar a buscar el primer cotxe del Folló.
El Folló és un aparcament particular i no volen que s'hi aparqui per anar a fer caminades, hauria estat millor aparcar al sot de la Pedralba, anar fins a la cova del duc, anar cap a les vies d'escalada, pujar per la escletxa equipada i fer tot el barranc tornant al cotxe seguint les marques blanques del final del barranc.(Un altre dia ho tornarem a fer així).
Material necessari: corda de 20, corda de 30, arnés, casc, guants, vaga de descans....

Gasolinera de Tagamanent

Gasolinera tagamanent

El folló

Segon cotxe

Pista

Corriol cap al barranc (2 ràpel)

Corriol

• Photo of badaloni74
    badaloni74 Jan 11, 2018

Hola Garric.
    Sembla xulo aquest barranc.
    Els senders q es veuen a les ressenyes q travessen el barranc (amb pintura blanca) són escapatories?
    Saps si han desequipat el barranc? Crec q els ferros per accedir a la cova del Duc van treure'ls el 2017.
    Creus q es pot fer el barranc a primavera o després de pluja?
    Com és un torrent no ho tin clar, tot i q sembla q no.
    Moltes gràcies :)

Garric Jan 12, 2018

Hola , no sé l'estat actual dels ferros, just després de plujes pel barranc hi deu baixar aigua, millor esperar a que no plogui@!

• Photo of badaloni74
    badaloni74 Jan 24, 2018

Moltes gràcies. Espero fer-ho en breu i informo

Garric Jan 24, 2018

👍👍

• El lute camina o revienta Aug 11, 2018

Avui he pujat fins la cova del Duc i els passos complicats ( un parell ) estan preparats per poder assegurar-te, has de muntar tú el passamans però les assegurances estan. El barranc sí està equipat per poder baixar-ho rapelant. Hi han un parell de cordes fixes que eviten algun rápel, la ressenya possa 12 rápels però entre les cordes fixes i algun que es pot baixar destrepant-lo, jo només vaig fer uns 5 o 6 rápels.

Garric Aug 11, 2018

Merci, a veure si el torno a fer aviat!

• Photo of Sergix Trails
    Sergix Trails Oct 19, 2021

Bones! Has fet el barranc fà poc? Sembla una aventura interessant però dubto en si es pot fer actualment. Salut

Garric Oct 20, 2021

No, no sé com està, no l'he tornat a fer!