Barranc cova de La Leze (Serra d'Altzania)

Photo ofBarranc cova de La Leze (Serra d'Altzania) Photo ofBarranc cova de La Leze (Serra d'Altzania) Photo ofBarranc cova de La Leze (Serra d'Altzania)

50 minutes
April 13, 2024
April 2024

near Ilarduia, País Vasco (España)

Espectacular barranc cova que travessa la Serra d'Altzaina situat entre les poblacions de Llarduia i Eguino, un bellíssim raconet entre Araba, Gipuzkoa i Nafarroa.
Normalment sempre duu aigua però després de pluges pot augmentar el seu cabal i anar molt "alegre", així que molta prudència. La foscor és total i absoluta per la qual cosa és imprescindible portar un bon frontal i recanvi de piles per seguretat. L'ambient és increïble i alguns ràpels tenen alguna eixida una mica tècnica però no són de gran dificultat per a gent amb experiència. El ràpel més llarg no supera els 25 metres. Tot el recorregut és al·luciant i molt aventurer. Per progressar per dins del barranc és millor seguir el croquis.

Collada d'Artzanegi (Faig mil·lenari).