Barranc de les Espones integral (aproximació)

May 19, 2022
May 2022

near Monrós, Catalunya (España)

Aproximació per a fer el Barranc de les Espones integral
(Atenció: la topo que hi ha a infobarrancos.es a maig de 2022 correspon a l'integral, però el track que hi adjunten correspon a la part inferior).

Fet el 17/05/2022

Cal combinació de cotxes: Igual que per a fer el tram inferior, es deixa un cotxe al Pont dels Pedrissos (waypoint 1) i es puja amb un altre cotxe fins a l'aparcament a prop del poble (waypoint 2 "Aparcament de dalt", on hauria de començar el track). També hi ha l'opció de deixar-lo al Portell de la Collada (waypoint 3) però no en sabem l'estat de la pista ni el sender d'accés al barranc.

Caminem per pista i deixem a esquerra el ramal que porta a la part inferior del barranc (waypoint 4); en un revolt molt pronunciat a dretes, agafem una pista en pitjor estat que puja cap a un prat. A l'altra banda del prat, passem per sota de la porta de filferro espinós i seguim, en pla, una antiga pista envaïda per la vegetació. En un punt, apareix una canonada de plàstic; la seguim uns cent metres i agafem un sender que baixa a esquerra, que està travessat per nombrosos arbres caiguts i que ens deixa en menys de cinc minuts al barranc (waypoint 5). Temps total d'aproximació: 40 minuts.