Altea la Vella-Camí Cova de la Serp-Penyes Roges-Barranc Pinar de Calces

Photo ofAltea la Vella-Camí Cova de la Serp-Penyes Roges-Barranc Pinar de Calces Photo ofAltea la Vella-Camí Cova de la Serp-Penyes Roges-Barranc Pinar de Calces Photo ofAltea la Vella-Camí Cova de la Serp-Penyes Roges-Barranc Pinar de Calces

August 26, 2022
August 2022

near Altea la Vella, Valencia (España)

Descens de barranc + excursió salvatge per les Penyes Roges de Bèrnia. Des de la carretera CV-755 que passa per Altea la Vella o des de la carretera N-332 que passa per l'urbanització Altea Hills podem fer una aproximació amb vehicle fins a l'inici de l'històric Camí de la Cova de la Serp. Anteriorment hem deixat un altre vehicle a l'eixida del barranc per estalviar-nos un retorn per asfalt poc atractiu. Comencem a pujar pel sender i de seguida arribem al Passet de les Penyes Roges per la cara sud de la Serra de Bèrnia. Seguim pel sender i en punt (no senyalitzat) girem cap a l'esquerra buscant la capçalera del Barranc de Pinar de Calces. Ens trobem una sèrie molt seguida de ràpels molt verticals i ningú supera els 25 metres. Tota l'estona tenim unes vistes fantàstiques de la costa d'Altea i la Serra Gelada. Quan arribem al tercer ràpel decidim fer una visita a les Penyes Roges i veures-les de ben aprop. Tornem per dalt de les Penyes Roges i tornem a realitzar el tercer ràpel, el més estètic de tota la sèrie. Acabem descendint el barranc fins al punt on hem deixat el primer vehicle.

Photo ofAparqueu i agafeu sender de pujada (Camí de la Cova de la Serp). Photo ofAparqueu i agafeu sender de pujada (Camí de la Cova de la Serp). Photo ofAparqueu i agafeu sender de pujada (Camí de la Cova de la Serp).

Aparqueu i agafeu sender de pujada (Camí de la Cova de la Serp).

Seguiu cap a la dreta.

El Passet de les Penyes Roges.

R3.

R5.

R8.

PictographIntersection Altitude 877 ft

Eixida del barranc i gireu cap a l'esquerra.