104 Kanyon Geçişi / Müflizdere Kanyonu

April 7, 2022
April 2022

near Örnek, Kocaeli (Türkiye)

Müfliz Deresi, Samanlı Dağları’ndan doğan iki koldan birleşerek oluşuyor. Birinci su kolu Erikli Yaylası’ndan Sarısu ismi ile İnönü Yaylası’ndan ikinci su kolu ile de yaylanın altında, Çavuşoğlu Yaylası’na yakın bir mesafede birleşip Müfliz Deresi ismini alıp ilerliyor. Bu iki birleşen kol, vadi tabanında Karpuzçatlatan Deresi ile birleşip Serindere’yi oluşturarak Yuvacık Barajı’na dökülüyor.

Parkurun tamamını geçmek için ileri düzeyde dağcılık eğitimi almış olmak gerekiyor. Parkurun rotası; Temmuz ve Ağustos ayları içerisinde suyun daha çok çekildiği dönemlerde Serinlik Köyü’nden Müfliz Şelalesi’ne kadar olan mesafeyi içeriyor. Kimi yerde bele kadar olan sudan geçmek gerekiyor.

Kanyon tecrübesi olmayan kişilere için uygun değildir.

Parkura Serinlik Köyü’nden girdikten bin beş yüz metre sonra su kolları ikiye ayrılıyor. Kızkalesi’nin tam altında sağa dönerek (Sol taraf Karpuzçatlatan Deresi) devam edildikten sonra eski bir değirmene varıyoruz.

Bu kanyona grup olarak girmekte fayda var ve kanyonlarda kullanılan kıyafetler tercih edilmeli. Parkurun sonunda yer alan şelale gerçekten görülmeye değer nitelikte. Parkur
kimi bölümlerde patikadan ilerliyor. Şelaleye varmadan önce karşımıza şelale niteliğinde çok güçlü bir su kaynağı geliyor. Bu kaynağın solunda yol var. Yol gözükmüyor. Bu bölüme dikkat.

Bu etkinlik tam bir gün sürüyor ve bu duruma göre kumanya, yedek kıyafet almakta yarar var.