← Part of Kuş Gözlemi

Hersek Lagünü Güneybatı ( 2020 11 )

Photo ofHersek Lagünü Güneybatı ( 2020 11 ) Photo ofHersek Lagünü Güneybatı ( 2020 11 ) Photo ofHersek Lagünü Güneybatı ( 2020 11 )

August 23, 2022
November 2020

near Hersek, Yalova (Türkiye)

Gebze’den körfezin karşısına, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin yeni açtığı bir hat olan ve Osmangazi Köprüsü’nü kullanan Gölcük otobüsüyle geçtik. Yanımda Cemil Gezgin var ve Altınova’da bizi bekleyen Fatih Bülbül ile buluşuyoruz. İlk hedefimiz Hersek Lagünü kenarına yeni yapılan ziyaretçi merkezi ve burada sıcak bir çay eşliğinde küçük bir kahvaltı.

Sonrasında lagünü taramaya Altınova Belediyesi’nin aromatik bitkilerle ilgili düzenlediği alanın hemen arkasından başlıyoruz. Bu bölge lagünün güneybatı kıyılarını kapsıyor. Su basmamış alanları kapsayan su teresi ve deniz börülcesi gibi bitkilerse dikkat çekici. Flamingo, sakarmeke ve Fiyu gibi türler yoğunlukta olsa da aralarda Kılıçgaga, Elmabaş Patka ve Altın Yağmurcun gibi uzun zamandır alanda görülmeyen türleri de gözlemleme şansımız oluyor bu bölümde.

Öğle yemeği için Hersek Camisi karşısında kalan ve lezzetli ev yemekleri yapan küçük işletmede mola veriyoruz.

Sonrasında programımızda lagünün dışında, deniz tarafında kalan ve kuzeydoğuya bakan sahil şeridi var. Askeri bölgenin kaldırılmasından sonra plaj olarak kullanılmaya başlayan bu bölgeye araba ile ulaşıyor ve lagünü denizden ayıran ince kıyı çizgisi boyunca gözlemlerimize devam ediyoruz. Tüm sahil denizin yığdığı her türden plastik ve ağaç parçası gibi atıklarla dolu. Rüzgarsa gözlem sırasında oldukça kuvvetli.

Bu bölgedeki ikinci gözlem alanımız ise lagün ziyaretçi merkezi ile sahil arasında kalan ormanlık bölüm. Alanda çakal ve tilkide zaman zaman gözlemlenebiliyor. Fatih Hoca aracı alıp dönecek biz ise yürüyerek ormanı geçeceğiz.

Buluştuktan sonra son olarak Kuş Gözlem Kulesi’ne çıkıyor ve bu güzel günü tüm alanı gören bu yüksek noktadan yaptığımız gözlemlerle noktalıyoruz.