← Part of Kuş Gözlemi

Darıca'dan Eskihisar Sahili'ne ( 2021 05 )

Photo ofDarıca'dan Eskihisar Sahili'ne ( 2021 05 ) Photo ofDarıca'dan Eskihisar Sahili'ne ( 2021 05 ) Photo ofDarıca'dan Eskihisar Sahili'ne ( 2021 05 )

February 28, 2023
May 2021

near Eskihisar, Kocaeli (Türkiye)

Sabah erkenden kuş gözlemi için Darıca Sahili’ndeyiz. Darıca da askeri birliğin boşalttığı geniş yeşil, ağaçlık alandaki türleri de merak ediyoruz. Alan kalabalıklaşmadan ne kadar çok gözlem yapabilirsek o kadar iyi olacak bizim için. Aracımızı otoparka bırakıp ilk adımlarımızı atıyoruz.

Çoğunlukla yerli türleri gözlemlesek de Bülbül, Kızılsırtlı örümcekkuşu, Kızıl kırlangıç ve Sarı asma gibi göçmen türleri görmek ve duymak da keyif veriyor. Deniz de ise Gri balıkçıl, Karabatak ve Gümüş martı ise olmaz olmazlardan.

Alan içerisinde mevsim itibariyle açmış olan birkaç farkı orkide türünü bulmakda gene ayrı bir keyif veriyor. Sahil boyu yaptığımız gözlemde denizi yüzeyini saran ve kıyıyı kaplamış olan geniş bir müslaj tabakasına rastlamak ise elbette üzücü.

Bölgede mutlaka daha sık vedüzenli gözlem yapılmalı…

( Gözlenen kuş türleri listesi için https://ebird.org/checklist/S88848198 )