← Part of Ballıkayalar Tabiat Parkı

Ballıkayalar Tabiat Parkı ( 2021 08 )

Photo ofBallıkayalar Tabiat Parkı ( 2021 08 ) Photo ofBallıkayalar Tabiat Parkı ( 2021 08 ) Photo ofBallıkayalar Tabiat Parkı ( 2021 08 )

May 30, 2023
August 2021

near Tavşanlı, Kocaeli (Türkiye)

Gündüzün daha ilk saatlerinde Ballıkayalar Tabiat Parkı’nda, vadinin girişindeyiz. Güneş daha ufuk da yükselip buraya değememiş. Derenin vadi çıkışında gölleştiği nokta durgun ve sessiz. İyice gürleşen sazların arasında sessizce birkaç Sutavuğu dolanıyor.

Yönümüzü parkın batı tarafında kalan küçük vadiye doğru çevirip dar patika boyunca yürümeye başlıyoruz. Yaban havuçlarının kapladığı çayırlar büyük oranda sararmış, yazın sonunu getirmiş gözüküyor. Çayırın şu haliyle Yaban Arısı örümceği gibi türlerin ağlarını kurması için ideal bir alan haline geldiği onlarla sıkça karşılaşmamızdan anlaşılıyor. Şeytan Arabası da denilen ve açık mor renkleriyle hemen göze çarpan sert dikenli çiçeklerde şu günlerde bolluğuyla etrafta dikkat çekmekte.

Kirazlı ve Elmalı Çayırı geride bırakıp ormanın içinde artık kaybolmaya yüz tutmuş eski patikayı izleyerek vadinin batı sırtındaki Uzun çayıra çıkıyoruz. Orman Toygarı hem ötüşü hem de tutunduğu çam dalındaki duruşuyla her zamanki alanında bizi selamlıyor.

Botaş Hattının geçtiği bölgeye kadar genişçe bir tur atip yeni açılan ama atıl kalan su hattının üzerinden batı sırtını güneye doğru iniyoruz gözlem yaparak. Sırtın ucu vadinin güney çıkışını yukarıdan aşağıya görüyor ve panoromik bir bakış atmamıza izin veriyor.

Bu gözlemle ilgili kuş türü kayıtlarına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.