← Part of Kuş Gözlemi

Altınşehir - Küçükçekmece Gölü ( 2021 04 )

Photo ofAltınşehir - Küçükçekmece Gölü ( 2021 04 ) Photo ofAltınşehir - Küçükçekmece Gölü ( 2021 04 ) Photo ofAltınşehir - Küçükçekmece Gölü ( 2021 04 )

January 30, 2023
April 2021

near Yarımburgaz, İstanbul (Türkiye)

Bugün alana Küçük Çekmece Gölü’nün kuzeydoğu ucundan, Sazlıdere’nin batı kıyısındaki seraların arasından yürüyerek giriş yapıyorum. Sazlıdere’nin hemen doğu kıyısında, sazlıklarla kaplı ama içinde büyük birkaç ayna olan genişçe bir sulak alan var. Bu bölgenin içine doğru uzanan toprak yolda gözlem yaparak ilerliyorum. Yolun sağı solu sarı bir halıyı andıran düğün ve hardal çiçekleriyle dolu. Biraz ötede bir saz delicesi usul usul süzülüyor.

Sazlıdere kıyısındaki patikayı takip ederek demiryoluna kadar yürüyorum, ilerdeki demir köprü anlaşılan şu günlerde boyanıyor. Bu noktada köprüyü kullanarak dereyi geçmek mümkün ama önceki gün dolaştığım yerelere aradaki başka bir su kanalı nedeniyle geçebilmem pek mümkün gözükmüyor. Bununla beraber alanda büyükşehir belediyesine ait ilaçlama yapan ve hem saz hem de su üstünde giden bir araç gözüme çarpıyor. Üstündeki ekip ricamı kırmıyor ve böylece karşı kıyıya sorunsuz şekilde geçebiliyorum.

Kıyılarda beslenen Küçük Akbalıkçıllar, gördüğüm en kalabalık Erguvani balıkçıl sürüsü , zaman zaman arzı endam eden Bıyıklı sumru, alanda her zaman görmenin mümkün olmadığı Sakarca ve Bıyıklı Baştankara lar bugünkü gözlemin akılda kalanları.

Gün içinde gözlenen kuş türlerine ait listeye şu linkten ulaşabilirsiniz https://ebird.org/checklist/S86514289