← Part of Kuş Gözlemi

Altınşehir - Küçükçekmece Gölü ( 2021 04 )

Photo ofAltınşehir - Küçükçekmece Gölü ( 2021 04 ) Photo ofAltınşehir - Küçükçekmece Gölü ( 2021 04 ) Photo ofAltınşehir - Küçükçekmece Gölü ( 2021 04 )

January 27, 2023
April 2021

near Altınşehir, İstanbul (Türkiye)

Gözlem yaptığım nokta, yol kenarında, şu an kapalı olan küçük bir yeme içme tesisi. Önünde beni yağmurdan koruyan üstü kapalı bir sundurma var. Bulunduğum yerden Küçükçekmece Gölü’nün kıyısında dolanan martı ve filamingolar görülebiliyor.

Yağmurun kesilmesiyle gölün kıyısına doğru ufak ufak yürüyorum. Kıyıda geniş, yeşil düzlükler ve sağda solda civarda küçük çapta hayvancılık yapıldığını işaret eden ağıl benzeri yapılar var. Alana öbek öbek dağılmış böğürtlenlikler ve sazlıklardan Kamış Bülbüllerinin sesi geliyor kulağıma. Kıyıya doğru yürümeye devam ediyorum.

Biraz açıktan, gölün hemen üzerinden kalabalık bir Karakarınlı kumkuşu sürüsü geçiyor. Uzunbacaklarsa sazlıkların kenarına dağılmış çamurda beslenme derdinde. Üzerlerinde bir Saz delicesi dolanıyor. Flamingoları burada görmek ise ayrıca keyif verici.

Artık kıyı boyunda yürüyorum. Uzakta kalabalık bir köpek sürüsü peydah oluyor. Hatta kıyıdaki su kuşlarını kovaladıklarını görebiliyorum. Onlara gözükmeden uzaklaşmak gerekiyor…

Gölün kuzeydoğusuna doğru dönen yürüyüşüm biraz sonra tren yolu ile kesişiyor. Hattı izleyerek başladığım noktaya doğru dönüşe geçiyorum böylece. Ve bu yürüyüş beni harika bir sürprisle karşılaştırıyor. Çayırı süsleyen birbirinden güzel orkideler bunlar.

Gün içinde gözlenen kuş türlerine ait listeye şu linkten ulaşabilirsiniz https://ebird.org/checklist/S86434326