← Part of Kuş Gözlemi

36 minutes
December 1, 2020
July 2014

near Alaçam, Bursa (Türkiye)

Yolumuz üzerindeki son köy olan Alaçam’ı biraz önce geride bıraktık. Biraz sonra asfalt bitecek ve aracımız tahminimizden daha bozuk bir toprak yolda yükselmeye davam edecek. Şu an yazın ortası ama dışarısı serin bile sayılabilir, dağ kendini hissettiriyor.

Gelmeden önce Google Earth üzerinde çizdiğimiz rotaya sadık kalıp, anayoldan sağa doğru ayrılan eski bir yola giriyoruz. Biraz ileride Uludağ’ın yükseklerinden gelen küçük bir dere karşılıyor bizi. Aracımızı bırakıp yürümeye başlayabiliriz.

Yol koca koca göknarların içinden geçiyor ve daha ilk adımlarımız da büyük beyaz bir bulut üstümüze çöküyor. Parkurun iniş ve çıkışlarını takip ediyoruz. Koyu pembeye çalan renkleriyle orkideler, uzun boyu ve göz alıcı sarısıyla sığırkuyrukları, açık pembe çiçekleriyle alımlı yakı otları, sıra sıra kat kat dizilmiş çiçekleriyle yüksükotları ve ömrünü tamamladıktan sonra bile solmayan sarı çiçekleriyle Ölmez otları çıkıyor yol boyu önümüze.

Sağımızda derin bir vadi var. Biraz önce üzerinden geçtiğimiz o küçük dere şimdi bizimle beraber vadi boyunca yükseliyor, göremiyoruz ama sesini duyabiliyoruz. Soluklanmak için durduğumuz orman çayırlarında küçük kelebekler uçuşuyor. İçlerinden Orman Bakırı ve Çokgözlü Mavi yi yakalıyor fotoğraf makinelerimiz. Bu türlerden daha ender olan ve daha yüksek rakımlarda yaşayan Apolloyu görmek içinse biraz daha tırmanmak gerekiyor.

İlerleyen saat ve yağış ihtimalini göz önünde bulundurarak belli bir noktadan sonra geri dönüyoruz. Araca ulaştıktan sonra gözlerimiz yemek yiyebileceğimiz uygun bir yer arıyor. Biraz ileride artık kullanılmayan eski birkaç yayla evi çarpıyor gözümüze. Yorgunluğumuzu atıyor, içinde olduğumuz bu harika doğanın tadını çıkartıyoruz biraz daha.

Bölge de ki parkurlar yapılacak etkinliğin niteliğine göre değişik zorluk derecelerinde. 1000 metredeki Alaçam dan 2200 metrede ki buzul göllerine ulaşan yaklaşık 15 km uzunluğundaki rota, uzun yaz günlerinde ister sıkı bir yürüyüşle günübirlik, ister kamp malzemelerini sırtlanıp Kilimli Göl’ün kenarında, milyonlarca yıldızın ışığında bir gece kalacak şekilde düşünün güzel bir alternatif olarak gözüküyor.

Uludağ daha sık ziyaret edilmesi gereken harika bir coğrafya…