Volta per la Cerdanya i el Capcir

July 24, 2021
June 2021

near Pyrenees 2000, Occitanie (France)

Volta de 3 dies que fem per la Cerdanya i el Capcir per aprofitar el Sant Joan. Les últimes pluges han deixat uns paisatges i uns colors verds que s'han d'aprofitar. Les etapes que fem són:

1- Oceja-Bosc als peus de Font Romeu (34,5 km's i 1100 m+)
Passem pels pobles d'Err, Llo i ens enfilem fins a les pistes d'esquí d'Eyne. Després baixem cap a St. Pere dels Forcats i arribem a Montlluís on mengem i reposem. A la tarda acabem d'enfilar un tros més fins creuar la carretera de les Boullosses. Ens quedem a dormir en un planell entre els boscos de sota les pistes d'esquí de Font Romeu. Grans vistes de la vall de la Cerdanya a mesura que ens anem enfilant. Fem trams de corriols ombrívols i altres trams destapats i amb molta calor. Veiem en tot moment l'altra banda de la vall, per on pedalarem en les següents etapes.

2- Font Romeu-Guils de Cerdanya (40 km's i 792 m+)
Comencem el dia pujant progressivament pels boscos de pi negre fins arribar a les pistes d'esquí de Font Romeu. Ens permetem el luxe d'un cafè amb llet de 3,5€... Plaf! Després de la plantufada arranquem per una pista d'esquí curta i dreta i ens tornem endinsar pels boscos gaudint de la fresca. Arribem a cota 2000 i podem veure unes grans panoràmiques des de Cambre d'Ase fins al Cadí. Ciclem una bona estona per prats alpins amb bones vistes i comencem a baixar. Arribant a la Central Solar de Thémis agafem un camí xulíssim que ens porta a l'Ermita de St. Martí d'Envalls. Ens podiem haver estalviat un tram de corriol a peu per baixar l'ermita, però hem volgut fer tot el camí.
L'últim tram de baixada el fem per carretera fins a Enveig i cap a la Tour de Querol, on comença l'última rampa del dia fins al poble de Guils. Fem la birra i plantem la tenda en un planell discret sortint del poble.

3- Guils-Oceja (53,2 km's i 1130 m+)
Arranquem al matí i fem pràcticament tot el desnivell del dia en la primera pujada fins a les pistes d'esquí de fons de Guils Fontanera. Els primers quilòmetres són per carretera i després seguim pujant per la pista que passa per davant del Refugi de la Feixa. Arribant a cota 2200 canviem les pastilles i baixem fins al poble de Meranges. Reposem, comprem pa i fruita a la botiga i mengem. Acabem de baixar a la plana per carretera fins al poble de Ger. Creuem el Segre i fem el tram més calorós de la ruta per arribar a Alp. Descansem i prenem quelcom al bar i acabem d'arribar a Oceja. Arribada idílica per un corriolet fins a l'estany d'Oceja.

• Photo of Cerveciclando
    Cerveciclando May 24, 2022

Ruta molt bonica i amb racons molt interessants. Molt ben esquivades les carreteres. Nosaltres la vam fer tot sortint d'Alp i ens va agradar sobretot el tram d'alp a Font -Romeu.
    Si ara la tornéssim a fer, ens estalviaríem la baixada des de la Chapelle de Saint Martin pel GR, massa matada per a nosaltres.
    Molt interessant! Gràcies per penjar-la :)