Photo ofVolta per la Catalunya Central en tres dies-dia 2-de Coll de Nargó a Solsona-Bikepacking en bici de carretera Photo ofVolta per la Catalunya Central en tres dies-dia 2-de Coll de Nargó a Solsona-Bikepacking en bici de carretera Photo ofVolta per la Catalunya Central en tres dies-dia 2-de Coll de Nargó a Solsona-Bikepacking en bici de carretera

September 25, 2023
September 2023

near Coll de Nargó, Catalunya (España)

El segon dia tinc per objectiu arribar a Solsona. Surto de l’Hostal Betriu a les 8 del matí amb ambient fred de tardor. Tot i que el Coll de Bóixols és llarg (18km), no em trec el paravent en cap moment.
No cal dir que la pujada és increïblement solitària tot i ser dissabte i trobar-me algun cotxe o moto. Dalt del coll hi ha un mirador amb unes vistes impressionants. La baixada també és llarga i espectacular amb 20 quilòmetres més fins a Isona.

A Isona continuem cap a Coll de Comiols aprofitant un tram de 2’5km de la carretera vella C-1412bz abans d’entrar a la C-74.
Passat el coll continuem avall fins a Folquer on ens desviem a l’esquerra en direcció a Ponts.
Més avall, a l’altura del km 13, deixem la C-1412b i ens desviem a l’esquerra avall cap al Pantà de Rialb, amb indicacions de La Torre de Rialb, Politg i Peramola.
Així, passat el pont del pantà, començo la llarga pujada passant per tots aquests veïnats i pobles per arribar a Oliana on faig una parada per dinar.
Aprofito al màxim els camins rurals asfaltats abans d’entrar a la C-14 i fer uns inevitables 3 quilòmetres fins al trencall del camí rural asfaltat que recorre la Serra de Cavallol, 21 quilòmetres més extremadament solitaris i on vaig poder veure fins a tres cabirols.
Finalment, haurem de pujar les darreres rampes de la carretera a l’altura de Clarà, abans de connectar amb la carretera C-149-a que ens portarà fins a Solsona.