Photo ofVolta per la Catalunya Central en tres dies-dia 1-de Vic a Coll de Nargó-Bikepacking en bici de carretera Photo ofVolta per la Catalunya Central en tres dies-dia 1-de Vic a Coll de Nargó-Bikepacking en bici de carretera Photo ofVolta per la Catalunya Central en tres dies-dia 1-de Vic a Coll de Nargó-Bikepacking en bici de carretera

9 hours one minute
September 25, 2023
September 2023

near Calldetenes, Catalunya (España)

Primera jornada

Per arribar a l’alt Urgell sortirem d’Osona en direcció a Olost i Prats de Lluçanès. Des de Prats, en el meu cas, aniré directament a Berga (polígon de la Valldan) per la carretera C-62 fins a Olvan. Aquest tram és millorable per carreteres més tranquil·les però allargaríem notablement el quilometratge.
Un cop a la Valldan, creuem el polígon en una forta pujada fins a la carretera de Sant Llorenç de Morunys. Seguim de forma més suau fins el túnel de Coll de Jouet i acte seguit baixada cap al Pantà de la Llosa del Cavall i Sant Llorenç on faig una parada per esmorzar.

Continuem en pujada fins a Coll de Jou afegint 500 metres més de desnivell positiu i a continuació 20 quilòmetres per una carretera impressionant i solitària, a través de túnels excavats a les roques amb uns paisatges espectaculars.
A Cambrils em paro a dinar a la fonda Ca l’Agustí i tot seguit amb una mica de mandra, faig els darrers 200 metres de desnivell positiu per entrar a la comarca de l’Alt Urgell i descendir a Coll de Nargó per la Muntanya d’Alinyà.
Arribats a la C-14, haurem de fer 2’4km fins a Coll de Nargó on m’allotjaré fins l’endemà.