Volta pel Tirol

15 days 6 hours 14 minutes
July 24, 2021
July 2021

near Nauders, Tyrol (Austria)

Ruta feta al juliol del 2021. Tota la informació d'aquesta volta es pot consultar a la pàgina web següent:

Hi ha totes les etapes descrites per fer una circular molt xula al voltant de tot el Tirol. També s'hi troben altres rutes i variants de la ruta principal per acabar de descobrir altres valls i racons. Hi ha tots els tracks penjats amb el format .gpx. Les etapes descrites les he fet força diferents, ja que pedalant tot el dia les pots anar enllaçant i fer-te les teves, al teu aire. Més que al teu aire... depenent de la ploviometria. Per això surten unes etapes tant diferents de quilometratges i desnivells. S'ha d'estar pendent del temps, hi ha dies amb finestres de 2 o 3 hores que s'han d'aprofitar perquè la resta d'hores plou.

Així que per fer aquesta volta s'ha d'estar una mica de sort amb la pluja. No és una volta difícil i està molt ben adaptada i senyalitzada per fer amb bicicleta. Hi ha molt pocs trams de corriol. Només vaig caminar una estona en un parell de punts de pujada: el primer després de Landeck arribant al capdamunt del primer coll i, el segon, també al capdamunt del primer coll després de Mayrhofen. El més futut de la zona és la pluja, has d'anar mirant la meteo com està. A mi em va ploure més de la meitat dels dies. De vegades plou seguit sense parar, dos, tres dies... i de vegades cauen tormentes puntuals. Està sempre moll, per això és tot tant verd i espectacular. Tot i la pluja tenen les pistes molt ben arreglades i engravades, sense fang (excepte en llocs puntuals). També hi ha molts trams d'assfalt i carril bici per les valls grans que van molt bé per unir els pobles. La gent és mou amb bici de poble a poble gràcies aquests carrils. A l'hivern són carrils d'esquí de fons.
Degut a la pluja vaig saltar-me un parell de colls i alguna variant que volia fer no la vaig fer. Vaig acabar a Innsbruck, però es pot acabar la volta fins a Landeck amb un parell més d'etapes i es completa la circular. Les etapes que vaig fer jo són:

1- Nauders-Landeck: 57 km's i 400 m+ (via claudia)
2- Landeck-Zeinissee: 51 km's i 1764 m+
3- Zeinissee-St. Anton: 30.4 km's i 731 m+
4- St. Anton-Haldensee: 93.2 km's i 1275 m+
5- Haldensee-Ehrwald: 75.6 km's, 746 m+
6- Ehrwald-Für Radfahrer und Fubgänger (baixant de Karwendel): 67.3 km's, 1848 m+
7- Für Radfahrer-Maurach: 37.8 km's, 818 m+
8- Maurach-Kufstein: 80 km's, 1746 m+
9- Kufstein-Kössen: 54.5 km's, 785 m+
10- Kössen-Westendorf: 56.7 km's, 960 m+
11- Westendorf-Mayrhofen: 77 km's, 1520 m+
12- Mayrhofen-Volders: 58.3 km's, 2340 m+
13- Volders-Innsbruck-Völs: 79.83 km's, 2180 m+

Cal dir que està prohibit acampar pràcticament a tot arreu. Per tant, si vas amb la casa a sobre és millor anar localitzant als càmpings. Jo només vaig dormir "d'il·legal" una nit. Costa amagar-te i trobar llocs bons per dormir degut a la humitat de dins dels boscos, però et pots anar espavilant. És el punt negatiu de la "civilització": una mica menys de llibertat.