TRANSALPINA DOLOMÍTICA Munich-Venezia. Dia 6: Vittorio Veneto-Treviso-Venezia

Photo ofTRANSALPINA DOLOMÍTICA Munich-Venezia. Dia 6: Vittorio Veneto-Treviso-Venezia Photo ofTRANSALPINA DOLOMÍTICA Munich-Venezia. Dia 6: Vittorio Veneto-Treviso-Venezia Photo ofTRANSALPINA DOLOMÍTICA Munich-Venezia. Dia 6: Vittorio Veneto-Treviso-Venezia

-10 ft
July 26, 2023
July 2023

near Serravalle, Veneto (Italia)

Preciosa ruta transalpina per etapes, que parteix de Munich i arriba fins a Venècia, passant per 3 països: Alemanya, Àustria i Italia.

Es tracta d'una travessa de gran bellesa i de paisatges molt canviants (des de l'alta muntanya alpina fins a la costa, passant per regions verdes de mitja-muntanya amb nombrosos llacs), que travessa les regions de Baviera, el Tirol, el Sudtirol (zona italiana del Tirol, antigament pertanyent a Àustria i que conserva la seva identitat germànica), els Dolimites i el Veneto.

El recorregut és fonamentalment per pistes i carrils bici (minimitzant trams de carretera al mínim imprescindible), per la qual cosa és molt indicada per recórrer en bicicleta gravel, en modalitat bikepacking. Nosaltres hem pernocatat en hotels i hostals (que convé reservar amb molta antel.lació.

Aquesta darrera etapa és la més planera, però també la més llarga. Travessa la part baixa del Venetto, que trobem sorprenentment verda (i bonica) fins a tocar Venècia. El punt més interessant del recorregut, a banda òbviament de la pròpia Venècia, és la ciutat de Treviso, amb un centre bonic i molt ben cuidat, així com el tram que ressegueix el riu Sile, travessant llacunes i aiguamolls.
L'arribada en una ciutat tant emblemàtica com Venècia és una immillorable cirereta d'una travessa transalpina de tanta bellesa com aquesta: això sí, caldrà aparcar la bicicleta als afores si es vol passejar pels seus atapeïts carrers (al costa de l'estació de tren hi ha un aparcament per a bicicletes).