Photo ofTRANSALPINA DOLOMÍTICA Munich-Venezia. Dia 5: Cortina d'Ampezzo-Lago di Santa Croce-Vittorio Veneto Photo ofTRANSALPINA DOLOMÍTICA Munich-Venezia. Dia 5: Cortina d'Ampezzo-Lago di Santa Croce-Vittorio Veneto Photo ofTRANSALPINA DOLOMÍTICA Munich-Venezia. Dia 5: Cortina d'Ampezzo-Lago di Santa Croce-Vittorio Veneto

July 25, 2023
July 2023

near Cortina d'Ampezzo, Veneto (Italia)

Preciosa ruta transalpina per etapes, que parteix de Munich i arriba fins a Venècia, passant per 3 països: Alemanya, Àustria i Italia.

Es tracta d'una travessa de gran bellesa i de paisatges molt canviants (des de l'alta muntanya alpina fins a la costa, passant per regions verdes de mitja-muntanya amb nombrosos llacs), que travessa les regions de Baviera, el Tirol, el Sudtirol (zona italiana del Tirol, antigament pertanyent a Àustria i que conserva la seva identitat germànica), els Dolimites i el Veneto.

El recorregut és fonamentalment per pistes i carrils bici (minimitzant trams de carretera al mínim imprescindible), per la qual cosa és molt indicada per recórrer en bicicleta gravel, en modalitat bikepacking. Nosaltres hem pernocatat en hotels i hostals (que convé reservar amb molta antel.lació.

En aquesta cinquena etapa s'abandonen els Alps dolomítics, baixant a gran velocitat per l'antic traçat ferroviari (es conserven diverses estacions antigues) i ens endissem de plè en la regió del Veneto. Destaquen el llac de Santa Croce (centre d'esports de vela), ideal per refrescar-se i el centre antic de la població Vittorio Veneto, on hem pernoctat, gaudint de l'excel.lent gastronomia local. Durant el recorregut també trobem diferents poblacions on prendre els excel.lents (i sorprenentment econòmics) gelats locals.