Photo ofTour du Parc Naturel Régional des Pyréneés Ariégeoises en deux jours-Jour 1-Tarascon-St Girons Photo ofTour du Parc Naturel Régional des Pyréneés Ariégeoises en deux jours-Jour 1-Tarascon-St Girons Photo ofTour du Parc Naturel Régional des Pyréneés Ariégeoises en deux jours-Jour 1-Tarascon-St Girons

July 5, 2018
June 2018

near Surba, Occitanie (France)

Volta en bicicleta de carretera al Parc Natural del Pirineu de l'Ariege en dos dies. El primer dia l'itinerari transcorre per les muntanyes ascendint els grans colls. La segona jornada, més suau però no menys entretinguda, retorna al punt d'inici per la part nord de la regió, rica en camps i pastures i petites poblacions agrícoles.

Per fer la ruta hem utilitzat unes bosses de seient molt lleugeres amb capacitat de sobres per portar unes xancletes, roba neta i altres elements en menys de tres quilos.
Les bosses son de les marques Apidura i Topeak.

Comencem la ruta des del Parc de la Prehistòria. Continuem cap a Tarascon i prenem la carretera D8
en direcció a Vicdessos. Durant els següents quinze quilòmetres avançarem en suau pujada. A partir
de Vicdessos comença pròpiament el port de Lers, més d'onze quilòmetres i vuit-cents metres de
desnivell.
Gaudim de la pujada metre a metre amb un dia radiant de sol amb exigents rampes però sense cap
duresa extrema. La zona final del port ens ofereix unes magnífiques corbes de ferradura ja sense
vegetació.
Foto de rigor i ràpida baixada fins a l'Estany de Lers on fem una parada més llarga per recuperar
forces.
Sense treva, la carretera es torna a enfilar durant quatre quilòmetres i més de tres-cents metres de
desnivell, els dos primers quilòmetres especialment durs.
Arribem al segon coll del dia, el Col d'Agnès.
Sense parar i fent una foto ràpida iniciem la baixada fins a Aulus-les-Bains. Descens vertiginós
encadenant una corba de ferradura darrera una altra.
A Aulus fem parada per dinar i menjar un reparador "plat du jour" al restaurant l'Etap.
A les dues del migdia reprenem la marxa per encarar el tercer port del dia, el Col de Latrape. Gairebé
quatre-cents metres de desnivell en cinc quilòmetres en una carretera que ens ofereix trams amb
ombra cosa que s'agraeix per la calor que està fent. Amb la feina feta comencem el llarg descens fins
a Saint Girons passant per diverses i pintoresques viles seguint sempre el curs fluvial.
Passat Seix retrobem la D618 i acabem d'arribar a Saint Girons per la peculiar carretera dels túnels.
Tres túnels que tot i no ser gaire llargs, aconsellaria portar com a mínim el pilot vermell del darrera per
ser vistos. Es tracta d'una carretera d'un sol sentit de circulació.
A Saint Girons, final de la primera etapa, ens allotgem al Chateau de Beauregard.

Aulus-Les-Bains

Vicdessos

• Photo of Caroline2
    Caroline2 Jul 12, 2018

Gràcies per la ruta, molt maca