Torino Nice Rally TNR bikepacking part 1 de 2 ( de Torino a Marmora)

Photo ofTorino Nice Rally TNR bikepacking part 1 de 2 ( de Torino a Marmora) Photo ofTorino Nice Rally TNR bikepacking part 1 de 2 ( de Torino a Marmora) Photo ofTorino Nice Rally TNR bikepacking part 1 de 2 ( de Torino a Marmora)

4 days 17 hours 55 minutes
July 11, 2022
June 2022

near Centro, Piemonte (Italia)

La Torino-Nice es una llarga travessa Nord-Sud entre aquestes dues ciutats creuant els Alps seguint la frontera entre Itàlia i França. Té un recorregut aprox de 700kms i 15000m desnivell positiu. Passarem pels parcs naturals del Queyras i dels Alps marítims, alguns importants colls com el de l'Izoard i el colle d'Agnello (2.744m. el 4º coll més alt dels Alps). Rodarem per dues fantàstiques pistes militars sobre els 2000m, la strada della assietta i la Alta Via del Sale. En conjunt una ruta amb paisatges espectaculars i amb grans desnivells. Gran part de la ruta és per asfalt i carreteres secundàries i les dues llargues pistes tenen alguns trossos bastant pedregossos.

Nosaltres vam fer la ruta en 8 dies amb BTT amb neumàtics semillisos i en estil bikepacking amb tenda. Hi han molts allotjaments i llocs per menjar al llarg de tota la ruta ja que es passa per molts pobles.

Varem tenir un problema mecànic amb el nucli de la llanta de darrera la bici al arribar a Màrmora i vam tenir que agafar un taxi tirant endarrera durant 60kms fins al poble de Piasco (fantàstica botiga de bicis CICLIMATTIO on ens ho van arreglar en mitja hora). Llavors vam retallar un dels ports de l'etapa i vam empalmar més endavant per continuar la travessa(una llàstima ja que el lloc era espectacular, s'anomena el Little Perú, colle del Preit i refugi Gardetta).

Tema logístic:
La idea inicial era anar en avió Barcelona -Torino i retorn Nice-Barcelona però el dia abans de marxar ens cancelen el vol per vaga a l'aeroport. Al final decidim anar en cotxe i fem les 7 hores fins a Nice (varem aparcar el cotxe al parking Q-Park, recordeu pagar forfait per 7 dies abans perque surti molt més barat). Després agafem el tren a l'estació Nice-Saint Augustin (3 trens i dos enllaços, Ventimiglia i Savonna) fins a Torino en unes 6 hores, no cal embalar bicis, el primer vagó del tren normalment té lloc per 3-4 bicis). Arribem tard a Torino i dormim a l'Hotel President (sortint de Torino, recomanable).

Pàgina web de la cursa que es fa cada any: https://torino-nice.weebly.com/
Blog interessant de descripció de la ruta: https://www.shandcycles.com/torino-nice-rally-2021/

Descripció de la ruta:

Sortim de Torino ràpidament i passem pel Parc de la Mandria i llarga carretera fins el primer coll important de la ruta, el Colle Colombardo 1.898m. Fortes pujades asfaltades al principi i després pista una mica trencada i en forta pujada. Gran esglèsia al coll i font en un costat. Llarg descens en forta baixada fins la vall de Susa. Espectaculars paisatges. Passat Meana de Susa dormint en una àrea de picnic abans d'afrontar el segon coll important.

Llarga pujada al mític Colle delle Finestre 2.178m. Llarg primer tros asfaltat amb moltes llaçades i després llarg tros de pista amb moltes llaçades i paisatges espectaculars. Moltes bicis amb rodes de carretera!!! el que en diuen sterrato, deu ni do. A mitja pujada formatgeria en una casa que ens alegra el dia. Del coll baixada asfaltada fins agafar la strada della assietta (a mitja baixada Refugi amb serveis). Espectacular pista militar que circula sobre els 2000m, passem per diferents colls i es un puja-baixa que no baixarà del tot fins abans de Sestrieres (refugi Casa Assietta a prop del coll, estava tancat). Els paisatges segur que són espectaculars però no veiem gran cosa per la boira i els núvols. Aquesta pista està prohibida a motos i 4x4 fins a principis de Juliol. Poc després de Sestrieres dormim en un gran cobert de fusta on deuen fer concerts i esdeveniments.

Llarga baixada fins Cesane i asfalt passant per Montgenevre (anem pels túnels de la carretera vella) fins a Briançon. Gran ciutat amb tots els serveis i casc antic molt xulo. Anem al Decathlon a buscar provisions, botiga de bicis en el mateix polígon. Segueix carretera de pujada cap al mític Coll de l'Izoard. Abans però passem per Cervieres i comença a ploure i veiem tempesta cap al coll. Decidim parar a l'Hotel Izoard a dinar. Després de dinar plou encara més i trona i llampega per les altures. Al final ens quedem a dormir a l'Hotel i fem panxing tota la tarda (espectacular rissotto per sopar).

L'endemà fa un dia radiant (sort que ens varem quedar). Etapa tota amb asfalt. Espectacular pujada al Coll de l'Izoard 2.360m. Paisatge marcià, molts ciclistes, motos, cotxes... Abans d'arribar al coll hi ha un refugi amb serveis. Llarga baixada fins al bonic poble de Chateau de Queyras i a partir del poblet de Ville-Vielle comença el segon port del dia, el Colle d'Agnello 2.744m un gegant dels alps. Llarga pujada de 21km molt regular excepte algunes rampes. Abans d'arribar al coll hi ha un refugi amb serveis. Al coll molt d'ambient bicis, motos i cotxes.... Llarga i forta baixada fins al poble de Sampeyre on dormirem al Camping Val Varaita (a la sortida del poble).

Avui ens toca començar amb un nou coll, el de Sampeyre, son 1300m de desnivell amunt (tot asfaltat) i després avall (el nostre pa de cada dia) i ens fa una mica de mandra i decidim fer un petit rodeig a buscar la plana i estalviar-nos aquesta pujada. Seguim fins a Brossasco, Rossana (petit coll) i Dronero i empalmem amb el track a San Damiano Macra. Seguim per carretera fins a la nova pujada cap al coll de Preit i la zona anomenada el "Little Perú". En les primeres fortes pujades el nucli de la llanta no engrana bé i va saltant sense poder traccionar, no podem seguir així i decidim buscar botiga de bicis perque ho arreglin. A prop a Màrmora hi ha un hotel "Albergo diffuso Ceaglio" on lloguen bicis i tenen un petit taller (fantàstic allotjament, cases antigues arreglades) però no podem solucionar-ho (super amables gestionen taxi i contacte amb una botiga de bicis CICLIMATTIO a Pascio a 60kms). Ens ho arreglen ràpid i dormim a prop de Rossana en un camping molt hippy.

Continua a la segona part del track.