Todra - Agoudal (2/4)

November 25, 2022
November 2022

near Tisgui, Drâa-Tafilalet (Morocco)

Etapa de 79 km amb uns 1400 de desnivell positiu, i no els 2100 que posa.

Ahir vam agafar autobús de Ouarzazate a Tinghir després de fer 9 dies de bici al voltant de l'Atles. Des de Tinghir vam fer un tram de bici (1h 30min aprox) fins a les portes de les gorges del Todra. El que és la obertura del Todra cap a la ciutat de Tinghir és un palmerar espectacular.

L'etapa comença de la millor manera, atravessant les gorges del Todra. Aquest estret entre parets de roca és realment espectacular. Les parets poden arribar a fer fins a 300 metres d'alçada!! Això si, el tram més espectaculars deu fer un kilòmetre de llarg,així q val la pena entretenir-s'hi una mica.

Seguim remuntant el riu, ara ja sec, per una pujada molt suau. El barranc segueix sent important però no tant imponent com q les gorges. Al cap d'una estona arribem a una presa que encara esta en algun punt en construcció. La carretera és nova, així que els antics tracks que passen per aqui faran saltar l'alarma dels nostres GPS! De totes maneres no té massa pèrdua, simplement seguim l'asfalt.

Un cop rodejat l'embassament, lleugera baixada i arribem al poble de Tamtattouchte. Allà fem un te a la gite Haut Atlas, hi estem molt a gust, creiem que seria un bon lloc on passar la nit i a bon preu.

Seguim i ara trobem una gran esplanada amb un ambient molt desèrtic amb gran atractiu. Fem una pujada d'uns 100 metres de desnivell i segueix el pla. Creuem un parell de pobles on hi ha tot tipus de botigues i restaurants i seguim ara per una vall més fèrtils i conreada. Passen un altre poble, Ait Daoud, on hi ha varies gites.

A continuació ve el port del dia, una carretera de llargues pujades amb un total del 500 metres de desnivell. És dureta però es deixa fer bé. Un cop al coll de Tizi Tigherrhouzine de 2645 metres, ja ve una llarga baixada però no molt pronunciada, per un paissatge àrid i lunar, fins al poble de Agoudal. Allà molta oferta d'allotjament.

Per cert, al coll ens trobem a 3 cicloturistes, una francesa, un uruguaià i un suís que van sortir de França en bici el setembre i ja són a l'Atlas, deunidó...i encara els queden uns mesos per seguir baixant atravessant l'Àfrica cap al sud.