Tizi n'Isli - Beni Mellal (4/4)

November 27, 2022
November 2022

near Amougar, Béni Mellal-Khénifra (Morocco)

Etapa de molts quilòmetres, però tot per carretera. Amb força contrastos, comencem a una zona rural i anem fent la transició fins a la gran ciutat de Beni Mellal.

Sortim de Tizi n'Isli i al cap de poc ens toca remuntar uns 350 metres. Un cop arribem al coll, llarga i divertida baixada que fa que ens "menjem" molts quilòmetres. En aquesta zona la vegetació i el paisatge recorda en certs moments a paissatges de la Catalunya central. Alzines, pins, garric... Sobre un terreny de margues de colors des de més blaus i grisos fins a vermelles degut a les argiles.

Ara ve una zona més planera i trobem el poble de Naour. Tant abans d'arribar com al propi poble alguna botigueta i algun cafè. Passem el poble i de nou baixada. Quan toquem el fons de vall trobem un trencant, nosaltres seguim direcció La Ksiba.

Remuntem uns 450 metres, durant la pujada algun mirador força xulo. Al arribar al coll tenim una llarga baixada fins a La Ksiba. Just abans d'arribar-hi passem per una zona de pícnic on hi ha força oferta de restaurants. Als pocs quilòmetres ja trobem La Ksiba.

Avui, diumenge 27/11/2022, juga el Marroc contra Bèlgica, partit del mundial de Qatar, així que molta gent (sobretot homes) estant mirant atentament el partit. Però, per sorpresa nostra també hi ha mercat, un mercat immens, i hi ha moltíssima gent i moltes paradetes. De roba, espècies, menjar... Una veritable experiència que fa de colofó al nostre viatge de tretze dies per l'Atlas. A més a més, Marroc acaba guanyant 2 a 0 així que tots contents.

Sortim de La Ksiba i ens queden 40 quilòmetres de, bàsicament, pla i baixadeta fins a Beni Mellal. Aquest tram, tot i que té algun atractiu com les immenses extensions doliveres i unes muntanyes de fons prou xules, es fa una mica més pesadet pel trànsit. No seria mala opció agafar algun transport fins a Beni Mellal. Passem molts pobles amb oferta de botigues i restaurants.

Quan arribem a Beni Mellal, creuem bona part de la ciutat per una avinguda molt transitada. La ciutat té un clar aire europeu, tot i que hi ha moltes zones força abandonades. Hi ha moltíssima gent al carrer, jugant a futbol, passejant, al parc amb els nens, als bars... Després de tants dies per zones més rurals aquest entorn ens impacta força. Ens allotgem a un del hotels de la ciutat i fem un senyor sopar per celebrar el final de la ruta!