Ruta Pedra Seca Bikepacking (Només trams que passen per la comarca de l'Urgell)

Photo ofRuta Pedra Seca Bikepacking (Només trams que passen per la comarca de l'Urgell) Photo ofRuta Pedra Seca Bikepacking (Només trams que passen per la comarca de l'Urgell) Photo ofRuta Pedra Seca Bikepacking (Només trams que passen per la comarca de l'Urgell)

Very difficult
one day 14 hours 37 minutes
June 15, 2023
March 2023

near Senan, Catalunya (España)

Pedra Seca Bikepacking us proposa una ruta en BTT / Gravel / Cicloturística amb caire turístic, ja que visita bona part de la plana de Lleida, però molt exigent, perquè té 409 quilòmetres i un desnivell positiu acumulat de 5.984 metres i ambientada amb les construccions de pedra seca que hi ha repartides al llarg de la ruta.

Podeu accedir a aquesta ruta fent clic al següent enllaç: RUTA PEDRA SECA BIKEPACKING

La ruta que us mostrem al nostre Wikiloc no és la ruta sencera, només són els trams que passen per la nostra comarca. Per accedir a la ruta sencera, feu clic a l'anterior enllaç.

- BREU DESCRIPCIÓ DE LA RUTA EN EL SEU PAS PER LA COMARCA DE L'URGELL -

Aquesta ruta està pensada a fer-la en sentit contrari a les agulles del rellotge i des de Turisme Urgell us explicarem els trams del recorregut que passen per la nostra comarca.

Començarem aquesta ruta al Càmping de Tàrrega per agafar el camí de la Calafa que ens portarà fins a l'entrada de Cervera. El recorregut torna a entrar de nou a la comarca de l'Urgell passant molt a prop de Castellnou d'Ossó i Montfalcó d'Ossó on passarem pel davant del castell de la població. Seguirem pels plans fins a arribar a la carretera C-14 on girarem a la dreta per seguir-la durant uns metres per girar a l'esquerra pel camí de la Serra. Aquest camí ens aproparà a la Serra d'Almenara i també al Pilar d'Almenara, des d'on podrem gaudir d'unes impressionants vistes de tota la plana, Prepirineus i part dels Pirineus.

Seguirem pel camí de la Parra fins a arribar a la partida dels Ofegats on entrarem a la comarca de la Noguera per arribar a Preixens. El recorregut segueix per la Noguera per entrar al Segrià, les Garrigues i la Conca de Barberà. Tornem a veure el recorregut a l'Urgell a l'altura del Tossal Gros de Vallbona de les Monges on fa parada al Santuari del Tallat a Rocallaura, fantàstic lloc per gaudir de les vistes de la comarca de la Conca de Barberà. Continua per un tram de baixada fins a Montblanquet per arribar a Rocallaura. Pujarem a dalt de la vila per seguir el nostre recorregut cap al camí de Belltall, fins que arribarem a la comarca de la Conca de Barberà.

Més enllà el recorregut torna a visitar la comarca de l'Urgell a l'altura de Guimerà per a pujar a la Creu de terme del camí de Verdú. Continuarem pel camí que porta al santuari de la Mare de Déu de la Bovera. Desfarem el camí de pujada al santuari per agafar el camí de la Bovera que ens portarà fins a Verdú, seguirem pel camí vell de Tàrrega fins a arribar a aquesta població.

Aquest és un recorregut exigent amb molt desnivell. És també una oportunitat fantàstica per conèixer bona part dels indrets que formen la plana de Lleida i connectar amb la bellesa de la regió tot trobant els límits personals.

La modalitat de bikepacking implica portar tot l'equip necessari damunt la teva bicicleta. Això et permetrà ser autosuficient i lliure per explorar l'àrea al teu propi ritme i gaudir de moments màgics com poden ser les vistes espectaculars que formen el recorregut, acampar sota el cel estrellat d'estiu, etc.

Des de Turisme Urgell us recomanem venir a trobar els vostres peculiars moments màgics amb aquesta ruta/desafiament. Ben segur que cada quilòmetre superat us aportarà una sensació de satisfacció i alegria!

• Photo of BTT Tàrrega
    BTT Tàrrega Jun 15, 2023

Aquesta ruta té dos errors

• Photo of Turisme Urgell
    Turisme Urgell Jun 15, 2023

Hola BTT Tàrrega! Gràcies per les teves observacions. Els trams rectes són enllaços entre els trams de la ruta que passen per la comarca de l'Urgell.
    Hem fet aquesta publicació només per donar suport a l'Òscar i tal com expliquem a la descripció, podeu accedir a la ruta sencera fent clic al següent enllaç: RUTA PEDRA SECA BIKEPACKING