Marrakech - Asni (1/9)

November 14, 2022
November 2022

near Medina, Marrakesh-Safi (Morocco)

Aquesta etapa forma part d’una ruta de 13 dies en bicicleta. La primer part són 9 dies al voltant del Toubkal amb inici a Marrakech i fi a Ouarzazate. De Ouarzazate amb bus fins a Tinghir i d’aquí 4 dies més de bici creuant de nou l’Atlas fins a Beni Mellal. Visitem, entre altre punts d'interès, el poble d'Imlil, el llac d'Ifni, Telouet, Ait Ben Haddou o les gorges del Todra.

Primera etapa de transició per sortir de Marrakech cap al món rural.

Una etapa que es pot evitar si s'agafa algun transport fins a un poble més allunyat. A nosaltres ens ha agradat per veure què tal era això de sortir pedalant des de Marrakech. La veritat és que hi ha trànsit pero sortint de la ciutat la carretera té carril bici/moto. Nosaltres no ens hem sentit insegurs, però això va a sensacions.

El trajecte et permet veure totes les afores de Marrakech i tot de cartells dels plans d'expansió urbanística que tenen a la gran planúria al voltant de la ciutat . Aparentment són molts i luxosos, però tens la sensació que n'hi ha molts que quedaran només en plànols. De totes maneres si que es veuen alguns barris dormitoris en força bones condicions i varis resorts luxosos.

Ja deixant la ciutat enrere el trànsit va disminuint però arriba un moment en que la carretera perd el carril bici/moto (waypoint detallant el punt). Aquí pot impressionar una mica més pedalar, però de nou nosaltres no ens hem sentit insegurs. En aquest tram el paissatge és força desèrtic i sense massa atractiu.

Parem a Lalla Takarkoust a fer un mos (te i crep amb mel) a una terrassa amb vistes a l'embassament. Un lloc molt recomanable, cafè la Floride. Arranquem de nou amb una pujada més o menys progressiva que s'empina a partir del trencall de Chez Ahmed. Al cap d'amunt hi ha un poblet amb força bones vistes i botiga per avituallar-nos. Després segueix pujant una mica més fins que arribem a una mena d'altiplà. Aquí el paissatge ha canviat, més rural i molt més atractiu.

Arribem a Moulay Brahim, un poble molt xulo on fem una tajin molt bona amb vistes al mateix poble. Ja nomes ens queda baixar fins a Asni. Amb 30 o 40 minuts hi som. Ens instal·lem al Youth hostel Asni, amb instal·lacions humils però decents i a molt bon preu. Ens fem dutxeta d'aigua calenta i a sopar.

Resumint etapa d'asfalt i aridesa, amb molt més atractiu la segona part que la primera.