Imlil - Ijoukak (3/9)

November 17, 2022
November 2022

near Imelil, Marrakesh-Safi (Morocco)

Sortim d'Imlil i fem una llarga baixada fins a Asni, deixant el fred i l'alta muntanya enrere.

A Asni fem parada per fer un te i ens trobem amb un mercat d'intercanvi de bestiar, ens comenten que son els dijous i els dissabtes. Molt exòtic tot plegat.

Sortim d'Asni amb una petita pujada i tornem a baixar fins a Ourigane. Creuem el poble on hi ha alguna botigueta i força moviment i seguim en direcció Ijoukak. A Ourigane hi ha un embassament que alimenta el que vam passar fa un parell de dies a Takarkoust. Tot i l'embassament, el trajecte destaca pel seu paisatge àrid.

Fem parada a dinar a Imgdal, a una paradeta molt autèntica, austera però hi estem molt a gust, plat de llenties, una truita, te i un tros de pastís.

Seguim pedalant ara sota un sol de justícia, per sort en un punt de la ruta veiem un lloc ideal per fer un banyet i no desaprofitem l'oportunitat. Després de refrescar-nos ja ens queda poc fins a Ijoukak, hi arribem cap a les 17:00, fem una volta al poble on hi ha força moviment, restaurants i botiguetes de queviures. Dormim a un dels albergs de les afores del poble.

Etapa amb paisatges àrids, només és més verd al voltant del riu, especialment arribant a Ijoukak.