Imhilene - Agouim (7/9)

November 21, 2022
November 2022

near Aït Igrane, Souss-Massa (Morocco)

Etapa molt bonica i variada.

Sortim amb baixada des de Imhilene i desfem el camí fins al poble de Toubkal. Allà seguim en direcció a Agouim.

Anem pujant progressivament amb alguna rampa més pronunciada. Seguim amb un paisatge de fons de valls verdes i muntanyes rocoses.

Fem un tram d'altiplà on anem creuant poblets amb cases de tàpia tradicional molt bonics. Aquí la pedra comença a ser més vermellosa i fa més atractiu tot l'entorn. A mesura que avancem, anem trobant un paisatge més àrid però atractiu en bona part gràcies als colors vermellosos de les pedres, en alguns moments te un aspecte lunar. Destacar que des de Toubkal fins a Tidli/Tidili no hem vist botiguetes.

Dinem a Tidli, poble de referència a la zona, amb tot tipus de botigues, escola i institut molt grans i una gran plaça on es deu fer mercat però avui no l'enganxem. Seguim amb tendència a baixar (tot i alguna pujadeta) i tornem a trobar valls més fèrtils fins a arribar a Agouim. Dormim a l'hotel del poble, amb llits més còmodes que els últims dies. Aquí hi ha molts establiments de restauració, hi passa la N9 (Marrakech - Ourzazate) i es nota.

Ha estat una etapa on hem abandonat l'alta muntanya i món rural per anar cada cop a zones més urbanitzades. Paisatges amb força contrastos, des de valls verdes i fèrtils fins a zones molt més àrides però molt atractives també.