Ijoukak - Ouneine (4/9)

November 19, 2022
November 2022

near Inafgane, Marrakesh-Safi (Morocco)

Quart dia de bici. Sortim d'hora de Ijoukak ja que ens toca afrontar una de les pujades de la ruta. Passem un parell de pobles per una vall amb força vegetació pel què és la zona i agafem el trencall cap a Ounaine, al cap de poc trobem un segon trencall (aquest cop sense indicació) i aquí comença la pujada i alhora s'acaba l'asfalt.

La pujada fa 850 metres de desnivell amb 8 km. Tot i que al no estar asfaltat pot fer encara més dura l'ascensió, agraïm trepitjar pista, és el primer tram llarg de la ruta sense asfalt. La pujada ens fa suar però la gaudim. Quan arribem al coll tenim unes vistes fantàstiques de la cara sud del Toubkal. Fem un mos i emprenem la baixada, encara mes llarga que la pujada que acabem de fer. El camí de baixada està en bon estat i ens permet fer aquest tram molt ràpid, la gaudim moltíssim.

Al acabar la baixada trobem un poblet i comença l'asfalt de nou. Arribem a Ounaine força cançats (els dos arrosseguem costipat) amb la idea de menjar alguna cosa i recuperar forces. Per la nostra sorpresa ho trobem tot tancat. Encara ens queden força quilòmetres pel destí que havíem plantejat i no tenim clar si hi trobarem lloc on dormir, així que moralment ens quedem tocats. En aquell moment apareix en Yasyn i tot canvia.

El Yasyn és un noi que viu a Ounaine, també hi treballa, com a tècnic del govern per les edificacions publiques de la zona. Ens convida a dinar a casa seva, però ens demana que l'esperem 20 minuts que ha d'anar a la mesquita, és divendres i és el dia que han de complir i anar-hi. Quan torna, anem a casa seva i ens fa passar a una sala amb sofàs típics marroquins. Sap francès i una mica d'anglès, així que ens podem entendre perfectament (deu ser de les poques persones del poble que parla anglès). Ens comenta que fa uns anys van venir dos catalans, també amb bici, i parlant parlant resulta que son de Manresa i els conec! El món és ben petit...
Dinem com reis amb un cuscús com a plat principal que ens prepara la dona del Yasyn. Després ens ofereix una dutxa, l'acceptem i descansem una estona. Hi estem sorprenentment a gust. Al aixecar-nos menjem una altra cop un super berenar i anem a fer una volta pel poble i voltants. Acabem al bar on van sempre i fem un te. Comentem el problema que porten arrossegant fa uns anys amb la sequera, pobres, estan desesperats. Després ens ensenya on treballa i anem a sopar a casa.

Destacar que la dona ens ha preparat tots els àpats i no l'hem vist en tot el dia, en això si que no ens assemblem per sort... Un sopar espectacular amb una tajine i fruita de tot tipus i de la zona. Xerrem una estona amb el Yasyn i a dormir.