Photo ofTRANSALPINA DOLOMÍTICA Munich-Venezia. Dia 3: Igls (Innsbruck)-Brenner Pass-Bruneck Photo ofTRANSALPINA DOLOMÍTICA Munich-Venezia. Dia 3: Igls (Innsbruck)-Brenner Pass-Bruneck Photo ofTRANSALPINA DOLOMÍTICA Munich-Venezia. Dia 3: Igls (Innsbruck)-Brenner Pass-Bruneck

July 22, 2023
July 2023

near Igls, Tyrol (Austria)

Preciosa ruta transalpina per etapes, que parteix de Munich i arriba fins a Venècia, passant per 3 països: Alemanya, Àustria i Italia.

Es tracta d'una travessa de gran bellesa i de paisatges molt canviants (des de l'alta muntanya alpina fins a la costa, passant per regions verdes de mitja-muntanya amb nombrosos llacs), que travessa les regions de Baviera, el Tirol, el Sudtirol (zona italiana del Tirol, antigament pertanyent a Àustria i que conserva la seva identitat germànica), els Dolimites i el Veneto.

El recorregut és fonamentalment per pistes i carrils bici (minimitzant trams de carretera al mínim imprescindible), per la qual cosa és molt indicada per recórrer en bicicleta gravel, en modalitat bikepacking. Nosaltres hem pernocatat en hotels i hostals (que convé reservar amb molta antel.lació.

La tercera etapa surt de la població alpina d'Igls (als afores d'Innsbruck) i, després d'una forta pujada inicial, enllaça amb una carretera secundària alpina que ens condueix, en un continu puja-baixa, per paisatges alpins idílics.
Una vegada arribats a la població de Matrei amb Brenner, de seguida cal prendre la carretera que creua aquesta part dels Alps pel pas de Brenner, on se sitúa la frontera austro-italiana.
Des d'aquest pas, es pot baixar un fantàstic carril bici.
Hem pernocat a Bruneck (Brunico), importantn població del Südtirol, antigament pertanyent a Àustria i encara conserva tota aquesta identitat (pràcticament només es parla alemany i la cunia és típicament bavaresa-tirolesa). Es tracta d'una bonica població i val la pena recórrer el seu centre, així com resseguir el riu Rienz (Rienza), ja sigui a peu o, en el nostre cas, en bicicleta.

NOTA: degut a la forta pluja que hem agafat baixant del Brenner Pass, el darrer tram de l'etapa l'hem hagut de fer en tren. Podeu trobar al track complet per a bici aquí: https://www.komoot.com/tour/602809783