Igli - Imhilene (6/9)

November 21, 2022
November 2022

near Igli, Souss-Massa (Morocco)

Etapa preciosa. Sortim de Igli/Iguidi i seguim remuntant la vall. Es puja de forma relaxada amb alguna pujadeta més pronunciada.

El paissatge és espectacular, fons de vall fèrtils i verdes que contrasten amb la rocosa i àrida muntanya.
Anem passant poblets. Nosaltres trobem molts establiments tancats ja que és diumenge, però tampoc tenim problema per anar trobant menjar i aigua ja que alguna botigueta està oberta.

En un poblet ens conviden a fer un te, hi accedim i estem una estona intentant comunicar-nos, sort en tenim del futbol, amb quatre noms del jugadors i entrenadors de barça i madrid en tenim prou per passar una bona estona. Més endavant ens tornen a convidar a te, aquest cop un grup d'homes que estan construint una casa (el mètode tradicional de tàpia sembla que ha quedat enrere, reemplaçat pel formigó).

Arribem al poble de Toubkal/Imlil (comentar que el tema dels noms és un veritable lio... A un lloc posa una cosa a un lloc una altre... Però vaja, acabes arribant igualment als llocs). A Toubkal dinem en una terrasseta i seguim la pujada fins a Amsouzart on trobem dos albergs on poder passar la nit. De totes maneres, a la tarda volem anar al llac d'Ifni, així que seguim fins a Imhilene (rampetes dures), alla també trobem una gite i decidim quedar-nos-hi.

A la tarda fem un puja baixa al llac d'Ifni (des de Imhilene son aproximadament 1h 30 de pujar i 1h de baixar)

Etapa molt xula amb un paissatge espectacular i molts poblets que fan que vagis fent quilòmetres sense adonar-te'n.