Gravel TransCat. Dia 1/4 . Puigcerdà - Puig de Dòrria - Ogassa

Photo ofGravel TransCat. Dia 1/4 . Puigcerdà - Puig de Dòrria - Ogassa Photo ofGravel TransCat. Dia 1/4 . Puigcerdà - Puig de Dòrria - Ogassa Photo ofGravel TransCat. Dia 1/4 . Puigcerdà - Puig de Dòrria - Ogassa

October 15, 2022
September 2022

near Puigcerdà, Catalunya (España)

DIMECRES 28 DE SETEMBRE DE 2022
Miniaventura bikepacking de 4 diesentre Puigcerdà i Vilafranca del Penedès, partint de la mítica TransCAT, algunes etapes més aptes per MTB que amb la Gravel amb que finalment he fet la ruta.
Sortint de Puigcerdà, el recorregut ràpidament passa la frontera cap a Palau de Cerdanya, i després de travessar el torrent de Llavanera, comença la pista que porta fins al Puig de Dòrria, a 2537m i 25km de pujada. La sorpresa és que a partir del km 19 i ja a prop dels 2000m la pista segueix per una carretera de muntanya asfaltada que ve d'Osseja, fins a 2200m, al Cim de la Coma Morera. A partir d'aquí, carretera forestal trencada que va guanyant alçada, amb algunes rampes importants fins arribar a l'alçada del Puig de Dòrria, on s'han de seguir les marques blanques i verdes per iniciar la baixada cap a la banda catalana. Pràcticament 4km de baixada a peu fins a trobar la pista asfaltada que porta a Planoles i ja continuar per carretera fins a Ribes de Freser, Ripoll i per la Via Verda arribar a Ogassa.
****
La meva intenció inicial era no baixar a Planoles sinó seguir per la pista forestal fins a Vilamanya, baixar a Ribes de Freser, carretera fins a Bruguera, pujar a Coll de Jou i baixar a Ogassa per la muntanya, però el cansanci acumulat i les hores de llum més curtes al ser finals de setembre, em varen fer replantejar la ruta i anar sobre segur. De tota manera vaig acabar la ruta negra nit a les 21:00.