GOUDA - LEIDEN (Etapa 3 - Holanda Meridional, Països Baixos)

Photo ofGOUDA - LEIDEN (Etapa 3 - Holanda Meridional, Països Baixos) Photo ofGOUDA - LEIDEN (Etapa 3 - Holanda Meridional, Països Baixos) Photo ofGOUDA - LEIDEN (Etapa 3 - Holanda Meridional, Països Baixos)

April 12, 2022
April 2022

near Stolwijkersluis, Zuid-Holland (Nederland)

■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
GOUDA - LEIDEN (Utrecht - Holanda Meridional - Holanda Septentrional, Països Baixos)
(RUTA CICLISTA, Etapa 3 (Holanda Meridional): canals, molins, aiguamolls i tulipes)
(dimarts, 12 abril, 2022)

■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■

Aquesta ruta -tercera jornada de bicicleta- forma part d'una pedalada d'uns 200 km (5 jornades) per les terres baixes d'Utrecht, Holanda Meridional i Septentrional (NL). El suport, gestió i la intendència de la ruta la va portar a terme la tripulació del petit vaixell MERLIJN, -de magie van water- (autèntic petit hotel flotant: net, polit, impecable); tripulació (5 + Sasha, el guardià de les essències), passatgers (24, en 12 cambres).

Aquesta etapa es va iniciar a Gouda, amb una aturada llarga al centre de la ciutat. Gouda és una ciutat amb fama i encanteri. A Gouda i rodalia tot gira al voltant del formatge. Sortim de la festivitat urbana en direcció al llogaret de Baskoop, famós pels seus hivernacles d'horticultura; diuen que n'hi ha prop de 800, situats en els allargats pòlders a banda i banda del camí. Estem al cor verd d'Holanda Meridional. Passem també per la vila d'Alphen aan den Rijn, amb un ajuntament cristal·lí i diàfan. Tot és vidre, transparència i facilitat d'accés i atenció, com ha sigut la voluntat del municipi; com hauria de ser qualsevol institució d'atenció ciutadana. Quaranta kilòmetres després s'arriba a Leiden, el destí de la jornada.

ℹ️ Lost in translation? 🇪🇺🇬🇧 ... and more
Open page with Google Chrome and activate the auto translator in the language of your choice.
Abrir la página con Google Chrome y activar el traductor en la lengua de preferencia.

■■■■■■■■■■■■■■■
DADES - DATOS - DATA

ℹ️ Aclariment
Per si és d'interès, al bloc esporqueret.net, trobaràs més dades sobre avituallament i altres detalls d'aquesta ruta de bici i vaixell (relat genèric de la contrada, llocs d'interès, bibliografia, webgrafia, imatges, etc.).

ℹ️ Galeria de fotos
No totes les fotos que es mostren són escollides per la seva qualitat o espectacularitat. La selecció es disposa, sobretot, amb l'objectiu de facilitar la interpretació dels punts de referència ("waypoints") i, salvant sovint una senyalització minsa a bifurcacions i encreuaments, ajudar a continuar pel "bon camí"!

➡️ Aproximació al punt d'inici
Es fa nit al vaixell, al moll d'una de les portes d'entrada al centre històric de Gouda.

➡️ Punt d'inici de tresc
El moll d'una de les portes d'entrada al centre històric de Gouda.

➡️ Punt d'arribada
La ciutat de Leiden, al moll de Zijlpoort (una de les portes d'entrada a la ciutat fortificada).

➡️ Senyalització de la ruta
Ruta guiada. El guia local escull la ruta més espectacular per fer-la pedalant.