Etapa 10: Édessa - Thessaloniki

September 21, 2021
September 2021

near Édessa, Central Macedonia (Greece)

Primer de tot comentar que la etapa d’avui segueix un track per carreteras secundaries i bona part d’elles son pistes ideals per bici gravel. Si es vol fer amb bici de carretera no recomenem seguir la nostre ruta.
Iniciem el dia fent una petita visita per la ciutat de Edessa, anem a visitar les waterfalls que serien precioses si baixes aigua, malahuradament nosaltres les veiem sense aigua.
Després anem a buscar el track del nostre amic Ezzio que ens porta per una carretera molt estreta que atravessa la via del tren i que ens porta fins una carretera més ample que puja uns 100m de desnivell per al cap d’uns 5km agafar un desviament a la dreta per una pista sense asfaltar. Seguim la pista que es complica bastant i que quan comença a baixar es bastant tècnica, costa fer-la amb la bici i les alforges.
Finalment la pista desemboca a una carretera ràpida que seguim durant uns 5km en direcció Thessalonika. Aquí sortim de la via ràpida per anar per carretera secundaria, primer asfaltada i més endavant pista, molt xula i que passa per molts camps de cotó.
A falta de 37 km per arribar a Salonika se’ns complica el dia perquè punxem roda dues vegades cadascun i ens quedem sense càmares de recanvi, fet que ens fa sortir de la pista per no arriscar-nos a tenir més punxades.
S’ha fet tard i al primer poble que trobem parem a menjar alguna cosa ràpida, en aquesta ocasió un durum que ens entra molt bé.
Continuem la ruta i ens desviem per anar a buscar una botiga de bicis abans d’arribar a Salonika i poder comprar càmares de recanvi. Ho fem a la botiga Podelates son molt simpàtics i ens atenen molt bé !!
Finalment arribem a Salonika, ens costa trobar l’apartament que hem contractat però ho aconseguim després de parlar amb la anfitriona.