De Marrakech a Ouarzazate pel voltant del Toubkal

Photo ofDe Marrakech a Ouarzazate pel voltant del Toubkal Photo ofDe Marrakech a Ouarzazate pel voltant del Toubkal Photo ofDe Marrakech a Ouarzazate pel voltant del Toubkal

9 days 5 hours 29 minutes
December 11, 2022
November 2022

near Medina, Marrakesh-Safi (Morocco)

Ruta realitzada la segona quinzena de Novembre del 2022.

La ruta consta de dues parts. La primera són 9 dies, de Marrakech a Ouarzazate. La segona són 4 dies, de Tinghir a Beni Mellal. En total 13 dies de bici per l'Atlas. La connexió Ouarzazate a Tinghir la fem en bus (unes 4 hores). Hi ha dues companyies que ofereixen aquest trajecte en diferents horaris, Supratours i CTM.

El desnivell total que surt no és el correcte, més avall surt el real de cada etapa.

A la ruta resenyada aquí, només hi ha la primera part. Al meu compte hi trobareu la segona. També hi podreu trobar la ruta per etapes amb explicacions pràctiques de cada jornada. Les etapes són les seguents:

**** PRIMERA PART ****

11 Todra - Agoudal 79 km 1400+
13 Agoudal - Tizi n'isly 100 km 600+
14 Tizi n'isly - Beni Mellal 100 km 900+

En general és una ruta fàcil. Gairebé tota és per asfalt a excepción del 4t i 5è dia, on trobem trams llargs de pista. El 4t recomanaria fer-lo amb btt o buscar alternativa (des de Ijoukak seguir per la carretera fins a Ouzioua). El 5è dia el tram no asfaltat, probablement, es podria fer amb gravel. El trànsit, a excepció dels dia que es surt de Marrakech i el 8è dia que es fa un tram de nacional, és força escàs. Per més detalls llegir les etapes concretes.

Pel què fa a les nits, sempre vam dormir en hostals o similars. En general a tots els finals d'etapa hi ha força ofertes per dormir a excepció d'Ouneine, on hi ha només una gite, i a Iguidi, on només hi ha un "hotel".

Pel què fa a l'avituallament, és força fàcil ja que a molts dels pobles que es creuen almenys hi ha alguna botigueta. Per més detalls mirar la ressenya espcífica de cada etapa.