Cat 700 (tram intermedi 4): St Llorenç de Montgai - Les Borges Blanques

Photo ofCat 700 (tram intermedi 4): St Llorenç de Montgai - Les Borges Blanques Photo ofCat 700 (tram intermedi 4): St Llorenç de Montgai - Les Borges Blanques Photo ofCat 700 (tram intermedi 4): St Llorenç de Montgai - Les Borges Blanques

2075
April 5, 2023
April 2023

near Gerb, Catalunya (España)

Avui toca deixar les muntanyes i endinsar-nos a la plana. Malauradament m'oblido d'activar el GPS així que la ruta comença 5,3km després de l'inici.
Comencem creuant la presa i baixant i pujant escales per agafar la pista que segueix el riu pel seu marge esquerra... fins a Balaguer, que hem de creuar pels seus carrers.
D'aquí comencem un seguit de pistes, trams asfaltats, algunes rotondes per salvar carreteres... i camps i més camps de cereals i fruiters amb la diversió de rapinyaires i moltíssimes garses. Podria semblar que és una etapa avorrida, però se'ns han passat els quilòmetres molt ràpidament.
Hem tingut algunes experiències úniques amb les veïnes del Poal (on esmorzem al bar) o amb el forner de Sidamon... Quines històries.
Finalment arribem a les Borges, des d'on s'albiren les muntanyes de Prades que ens criden que les haurem de visitar en un futur. Però avui ja no serà perquè se'ns han acabat els dies...
En definitiva uns dies espectaculars.