Bikepaking Gravel Pirineus. Arinsal - Pujalt. 1 er dia.

Photo ofBikepaking Gravel Pirineus. Arinsal - Pujalt. 1 er dia. Photo ofBikepaking Gravel Pirineus. Arinsal - Pujalt. 1 er dia. Photo ofBikepaking Gravel Pirineus. Arinsal - Pujalt. 1 er dia.

August 25, 2023
August 2023

•   5 2 Reviews

near Arinsal, La Massana (Andorra)

Fantàstica ruta Gravel extreta de Coper_Taro, amb format bikepaking de dos dies fent una nit en hotel rural. Ruta realitzada el dimecres 23 d'agost amb en Totu i en Muri. Comencem la ruta des de Arinsal, en el nucli urbà d'aquesta localitat ja que disposa de dos aparcaments amplis gratuïts que estan molt bé, al costat de l'estació del telecabina. Comencem a pedelar a les 8:30 hores amb la fantàstica pujada al coll de Cabús (tot per asfalt en perfecte estat) a dalt del port vistes espectaculars a una alçada de 2.300 metres.
Un cop coronat entrem a territori de Catalunya agafant la pista de sorra i ja baixem direcció Tor. Baixada per pista totalment ciclable. Després de Tor ja agafem una pista emporlanada i asfaltada estreta fins a la localitat de Alins on agafem la carretera general que ens porta amb pendent favorable fins a la localitat de Llavorsí lloc on parem per fer entrepà i refrigeri (esmorzar/dinar) parada al meu entendre obligatòria ja que després d'aquesta localitat ja no tornem a trobar cap altre lloc on poder menjar fins a la baixada. En aquest moment portem uns 50 quilòmetres de ruta.
Parem a la plaça del poble en un bar i després emplenem bidons a la font que hi ha a la plaça.
Un cop agafem forces continuem la ruta endinsant nos cap a paratges espectaculars agafant alçada, de tal manera que un cop sortim de Llavorsí ens queda pujar 33 quilòmetres.
Destacar com a dada important que quan portem uns 69 quilòmetres de ruta a bans de trobar el refugi del Rasos hi ha una font on podem emplenar bidons i prèviament ens hem refrescat en el riu en el que baixa aigua molt fresca.
Enel refugi del Rasos també hi ha font però l'hem trobat sense aigua.
Tota aquesta llarga pujada és de molt bon fer ja que es fa per pista bona i en talls amb força ombra i paisatgísticament molt guapa.
Un cop a dalt les vistes són espectaculars ja que estem a una alçada de més de 2.000 metres en la qual planegem forces quilòmetres amb vistes espectaculars. Realment molt ben parit i totalment ciclable.
Després baixem per pista en perfecte estat fins a la localitat de Llessuí on fem refrigeri i emplenem bidons a la font del poble. A partir d'aquest punt tot asfalt i baixada fins el trencant que ens portarà a Pujalt pujant un bonic port.
Finalitzem la etapa a la localitat de Pujalt a les 17:45 hores.
Passem la nit al magnífic establiment rural de Ca l'Anton, el qual està portat per una família molt hospitalària i amable, a més de tenir l'habilitacio també tenen servei de bar i ens fan el sopar, el dia següent esmorzar tot molt bó i fantàstic. Molt recomanable.
En quan a la ruta és gravel de molt bon fer i molt ben parida que únicament l'he qualificat de difícil pel desnivell i les hores a sobre la bici.

• jaume nadal Aug 26, 2023

• Photo of refi77
    refi77 Aug 26, 2023

Deunido!!!!bona rostida!!!!

Molt guapo el pas de la mainera,top!!!!