Bikepaking Gravel Pirineus. 2on dia. Pujalt - Arinsal.

Photo ofBikepaking Gravel Pirineus. 2on dia. Pujalt - Arinsal. Photo ofBikepaking Gravel Pirineus. 2on dia. Pujalt - Arinsal. Photo ofBikepaking Gravel Pirineus. 2on dia. Pujalt - Arinsal.

Very difficult
August 25, 2023
August 2023

near Pujal, Catalunya (España)

Segon dia i darrer de la sortida Bikepaking de tornada cap a Arinsal.

IMPORTANT A TENIR EN COMPTE:
Primer de tot dir que aquesta segona etapa no és com la del primer dia en quan a la ciclabilitat del recorregut, tenint en compte que la primera meitat és com la del día anterior i transcorre per pistes, camins i carreteres del perfectament ciclables.
Però a mesura que ens anem apropant al Principat Andorrà el terreny és més pedregós i les pendents són més dures. I en la ascensió final de Os de Civis fins a dalt del Port de Cabús hi ha un tros d'uns 100 metres que es té de fer a peu amb la bicicleta a mans, la qual al anar amb la bossa de bikepaking el seu pes fa que sigui farregos.
En cas que es vulgui tornar al punt on tenim el cotxe d'Arinsal d'una manera més senzilla i evitant aquest tall no ciclable es podria seguir la ruta que hem realitzat fins a l'ermita de Santa Magdalena (és a dir fins el punt quilomètric 55) moment en el que es podria tirar per la pista que va cap a Farrera i cap a Tírvia i anar cap a Tor i pujar per on havíem passat el dia anterior, essent aquest recorregut perfectament ciclable.

DIT AIXÒ la descripció de la ruta realitzada és la següent:
Iniciem la ruta a les 9:00 hores després d'esmorzar des de la localitat de Pujalt realitzant una baixada espectacular per carretera asfaltada en perfecte estat fins a la localitat de Sort.
Després iniciem l'ascensió d'uns 25 km per carreteres, pistes realment boniques, pasant per petits poblets com Puiforniu, Soriguera, indrets on podem emplenar bidons d'aigua a les fonts.
Destacar el poblet de Llagunes (al quilòmetre 29 de la ruta) que es troba al costat de la carretera del port del Cantó, indret que cal visitar ja que a l'entrada del poble al costat del pot de l'estructura de ferro hi ha un riu amb abundant aigua i el qual té com una piscina on poder refrescar-se. En aquest poblet també hi ha font on emplenar.
Després creuem la carretera del port del cantó a quasi coronar-lo, desviar-nos al poblet de Rubió, essent aquest el poble amb més alçada de Catalunya més de 1.600 metres. Destacar que a peu de carretera del trencant hi ha una font d'aigua.
A partir d'aquest punt continuem pujant per una pista espectacular que passa pel costat del riu i d'un bosc espès d'arbres, paisatge plenament pirinenc.
Al quilòmetre 39 de la ruta trobem el refugi de Comes de Rubió, indret realment espectacular, al costat de la pista i el riu. En aquest magnífic indret esmorzem/dinem i fem un refrigeri. També ens banyem al riu d'aigua cristal·lina i freda.
Després continuem recorregut i mica en mica el terreny va sent més pedregós i amb les pendents més fortes.
Com he dit anteriorment a partir de l'ermita de Santa Magdalena aniria a buscar el camí que vam fer el dia anterior per anar cap Andorra.
Si malgrat continueu pel trac destacar la duresa de la pujada que trobem en el quilòmetre 67 pel que fa a les fortes pendents i el estat pedregós de la pista. ( És durà però l'hem fet tota ciclable sense posar peu a terra).
Això sí les vistes són espectaculars.
Després continuem tot ciclable fins a Os de Civis, lloc on parem a Fer refrigeri i emplenar bidons al hotel de Os de Civis. Fins aquest moment ha estat tot ciclable.
Un cop a Os de Civis ens vam equivocar i vam pujar pel centre del poble, pujant una forta pujada i vam tenir que anar a peu per buscar la pista. Aquest tall el podíem haver salvat anat fins a l'entrada del poble i agafant la pista pel seu inici.
Un cop a la pista anem pujant bé sense pendents fortes i seguint el riu, fins que a falta d'uns 4 quilòmetres per coronar la pista s'acaba i vam tenir de salvar uns 100 metres amb desnivell positiu amb la bici a Coll.
Després d'aquests 100 metres sortim a la vall del Coll de Cabús aquest tall és molt guapo i anem fins a una granja de vaques, tinguen de passar pel mig de la granja. (Nosaltres no hem tingut problemes, però si les vaques haguessin estat no sé per on hauríem passat) després només queda pujar la part final i coronem al coll de la botella.
Després tot baixada i els darrers 3 quilòmetres de pujada cap a Arinsal.
El únic tros que no ha sigut ciclable han sigut els 100 metres entre Os de Civis i el coll de la Botella.
Ruta molt dura però molt ben parida amb paisatges espectaculars.

• jaume nadal Aug 26, 2023

Amen.

Telm Aug 26, 2023

Una bona xalada vam cardar Totu

• Photo of coper_taro
    coper_taro Aug 26, 2023

Hola,si la ruta es molt xula,celebro que t'agardes,pero no comparteixo el comentari del tram després de os de civis que accedeixes a la vall de seturia,de les pistes de esquí de pal, veritat que no es ciclable un tram pero no es de 300m ni molt menys, no arriba ni als 100 i en menys de 15min a molt estira la fas es una zona que conec perfectament i paso habitualment

Telm Aug 26, 2023

Merciiii per la informació Coper_Taro, rectifico la descripció i poso la informació correcta. Suposo que s'em va fer més llarg per la rostida que duia, jejeje. Merci per compartir la ruta top 🔝

• Photo of coper_taro
    coper_taro Aug 26, 2023

Ja mo penso,i més si veu agafa la calorada de aquestos dies

Telm Aug 26, 2023

Si, però va valer la pena l'esforç. Vam xalar molt 👌🍯🙌