Bikepaking Ax - Prades. Col du Pradel, Cailla i Col de Jau.

Photo ofBikepaking Ax - Prades. Col du Pradel, Cailla i Col de Jau. Photo ofBikepaking Ax - Prades. Col du Pradel, Cailla i Col de Jau. Photo ofBikepaking Ax - Prades. Col du Pradel, Cailla i Col de Jau.

19209
August 16, 2021
August 2021

near Ax-les-Thermes, Occitanie (France)

Segona i darrera etapa de la volta amb bikepaking per l'Ariège. Iniciem la ruta a les 7:45 hores de Ax i sense temps per escalfar ja pugem el primer port del dia, el Col du Pradel. Aquest port és maquíssim, dels més ben parits que he realitzat és brutal, ho té tot, duresa, carretera estreta sense trànsit, revirat, en trams tapat a dalt obert, llarg, amb unes vistes brutals, etc. Total 15 quilòmetres de pujada espectaculars, fins i tot a dalt una marmota ens ve a saludar. Després de coronar tot baixada la qual s'ha de vigilar perquè està amb molt mal estat. Un cop a baix fem l'aproximació cap a l'altre Port passant per una carretera amb desnivell favorable en la que no hi ha trànsit i en bon estat la qual passa per una zona de gorgues espectaculars, passant pel mig de la roca. Després pugem a un petit poble on emplenem bidons i després ja afrontem la pujada al coll de Jau. Aquest port és molt llarg uns 23 quilòmetres, els primers molt suaus, en la seva part central té un parell de quilòmetres durs i constants i després el port té uns desnivells més suaus i ens ha sorprès gratament que és un port molt tapat, cosa que s'ha agraeix poder pujar a l'ombra. Un cop a dalt baixada molt llarga d'uns 25 quilòmetres i un cop a baix ja som a Prades on finalitzem a les 14:20 hores aquesta fantàstica ruta.