Bikepacking pel Luchonnais

20000
September 21, 2023
September 2023

near Vielha, Catalunya (España)

Bonica i exigent ruta pel Luchonnais. Prenem com a punt de partida Vielha i anem directes a la zona del Luchonnais entrant pel port del Portillón i tornant per Fos, fent una petita visita a la magnífica i solitària Val de Toran.

La idea de base de la ruta és "Pedals d'Occitània" amb modificacions per poder-la fer en format bikepacking.

Aquesta ruta s'ha fet amb autosuficiència total: menjar, dormir i acampar. Però, es pot fer amb la muda del dia gaudint de la gastronomia i de les Gite d'Etapes de la zona.

Poso dificultat "molt difícil" perquè és una ruta força tècnica i d'empènyer en forces trams pel pes que portem a sobre. Si es va sense pes, és molt més ciclable.

Les nostres etapes s'han distribuït així:
ETAPA1: Vielha - Mayrègne.
ETAPA 2: Mayrègne - Lac Barbazan.
ETAPA 3: Lac Barbazan - Le Mourtis.
ETAPA 4: Le Mourtis - Vielha. Des de Les vam tornar per carretera perquè se'm va desajustar el desviador per un cop de pedra i no podia canviar els pinyons. Recomano que torneu pel Camí Reiau que és molt més tranquil i sense cotxes.