Photo ofBikepacking - de la Catalunya central a la Catalunya del Nord en 3 dies - Dia 2 - Prada de Conflent -Coll de Jau - Puigcerdà Photo ofBikepacking - de la Catalunya central a la Catalunya del Nord en 3 dies - Dia 2 - Prada de Conflent -Coll de Jau - Puigcerdà Photo ofBikepacking - de la Catalunya central a la Catalunya del Nord en 3 dies - Dia 2 - Prada de Conflent -Coll de Jau - Puigcerdà

June 25, 2022
June 2022

near Prades, Occitanie (France)

Ruta en bici de carretera i equipatge lleuger (bikepacking) que des de la comarca d’Osona visita el Ripollès i les comarques de la Catalunya del Nord: Vallespir, Rosselló, Conflent, Capcir i Alta Cerdanya.
La ruta està plantejada amb tres dies tot i que és molt aconsellable fer-la amb quatre per reduir o ajustar el quilometratge i el desnivell i així gaudir-la de forma més pausada i combinant-la amb altres visites i activitats.
En aquest cas el recorregut final ha estat el següent:

Etapa 2 – Prada de Conflent-Puigcerdà

Sortim de Prada en suau baixada i tot seguit iniciem la llarga pujada a Coll de Jau (25km).
Pujada amb percentatges entre 5 i 6% i algun 7%.
De Coll de Jau baixem cap a Roquefort de Sault on hi arribem remuntant un quilòmetre amb fortes rampes.
Continuem en pujada fins al Coll de Garabeil, i tot seguit baixem fins a la carretera D118.
En aquest punt creuem l’Aude i prenem una carretera rugosa i estreta que manté una inclinació molt forta i constant fent 350 metres de desnivell en uns 5 km passant pel poblet de Carcanieres.
Arribem a Querigut on podem comprar menjar i aigua en un supermercat Utile de la gasolinera.
Continuem en pujada, ara més suau, fins al Coll de les Hares i tot seguit fins a tornar a enllaçar amb la carretera D118 gairebé a l'altura de Puyvalador.
Seguim ja de pla cap a Formiguera i Matamala amb fort vent de sud molt habitual en aquest tram ja que ve canalitzat per la pròpia orografia de la zona. A Matamala fem un petit boucle per pujar dos colls més: Coll de la Creu i Coll de la Llosa. Si no es vol fer aquest tram, des de Matamala es pot continuar per la D118 fins a la Llaguna i Montlluís. Cal remarcar que, si les forces ens acompanyen, és molt aconsellable fer aquests dos colls per la tranquil·litat que trobarem i per la bellesa de l'entorn.
Un cop a la LLaguna, continuem cap a Montlluís, Bolquera i Fontromeu. A partir d'aquí, iniciem una llarga baixada fins a Estavar i Llívia.
Seguim ja de pla fins a Puigcerdà i finalitzar la ruta.