Berguedà 2022 Etapa 1

August 16, 2022
August 2022

near Sant Julià de Cerdanyola, Catalunya (España)

Ruta Circular pel Berguedà.

La ruta comença a St. Julià de Cerdanyola, i en la seva primera etapa baixa a Guardiola i enfila cap a Vallcebre pel espadats del costat de Berga, per la Jou i enfilant-se pel Grau de les Granotes. Desde aquí descens a Vallcebre, per tornar a remontar amunt, en direcció al Coll de Pedrell. Nosaltres ho fem seguint un track que ens porta a desviar-nos de la carretera a l’alçada de cal Borni, encara que recomanem fer-ho per la carretera que per si sola ja es dura i no cal complicar-ho. De coll de Pedrell, amb una averia que ens dur temps solucionar-la, decidim baixar per la carretera i no per les pistes que ens portarien fins a Saldes. Sortim prop del Coll de la Trapa, i d’aquí l’ascens al mirador del Gressolet i refugi Estasen sota les parets del Pedraforca. Tirada llarga i dura, amb gairabé 2000 metres positius.
La segona etapa sortín del refugi, enfila per la pista fins al Collel, després enfilem cap al Coll de les Bassotes, i tot seguit arribar al punt més alt de la ruta, sobre els 1915 metres d’alçada el Coll de Torn, ja per començar a baixar cap a Coll de Bauma i després Coll de Bena. Seguim baixant fins al Puig, on ens desviem i agafem el corriol de Cavalls del Vent, que ens portarà prop del Refugi Vents del Cadí.
Sortim de Vents del Cadí, amb la idea de passar Bagà, i enfilar-se cap a Brocà, sortir a la carretera de la Pobla de Lillet, per pujar en direcció al Xalet del Catllaràs, sense arribar-hi i tirar cap al santuari de Falgars i baixar cap a Sant Julià de Cerdanyola. De la intenció es passa a la realitat, amb puntxada sense possibilitat de recanvi mes avaria mecànica... així doncs ens quedem prop de La Pobla.