Asni - Imlil (2/9)

November 15, 2022
November 2022

near Asni, Marrakesh-Safi (Morocco)

Aquesta etapa forma part d’una ruta de 13 dies en bicicleta. La primer part són 9 dies al voltant del Toubkal amb inici a Marrakech i fi a Ouarzazate. De Ouarzazate amb bus fins a Tinghir i d’aquí 4 dies més de bici creuant de nou l’Atlas fins a Beni Mellal. Visitem, entre altre punts d'interès, el poble d'Imlil, el llac d'Ifni, Telouet, Ait Ben Haddou o les gorges del Todra.

Esmorzem a Asni i sortim direcció la vall de Iminan. La ruta va per carretera i puja de manera força progressiva, tot i que puntualment la rampa és més marcada. Anem travessant poblets on hi acostuma a haver alguna botigueta d'avituallament.

El paisatge és una combinació d'alta muntanya pedregosa amb els fons de vall més verds gràcies als riuets, que reguen sobretot els noguers plantats per la gent de la zona. A aquesta època de l'any podem gaudir dels colors de la tardor. Al fons muntanyes amb neu, però menys de la que haurien de tenir per l'època.

Fem parada a dinar a Tamguist on fem una tajin molt bona i menjem unes pomes també de plantacions de la zona. Aquí tot el producte és local i molt bo. També hi ha guest houses on es pot menjar a Ikkis i a Ouanesekra. Comentar també que a Ikkis hi ha un caminet que puja vesant amunt i que segurament seria la forma més directe d'anar a Imlil, pero nosaltres amb les bicis carregades preferim seguir per la carretera. Hi ha una tercera opció que seria pujar per una pista sense asfaltar i amb molt pendent des de Tinerhourhine.

Havent recuperat forces pedalem fins a Ouanesekra on agafem un trancall que ens permet fer una drecera per estalviar-nos un bucle amb força desnivell que fa la carretera, aquest tram sense asfaltar però en bones condicions. Tornem a enganxar la carretera i arribem fins al coll on ja es pot intuir la vall d'Imlil.

Ara ens espera una llarga baixada fins al poble amb varis punts mirador. Arribem a Imlil i ens quedem a una de les moltes opcions d'allotjament que hi ha la poble (al ser punt de partida per fer el Toubkal, aquí trobem botigues, farmàcies, restaurants...).

Etapa interessant que ens permet anar entrant a zones d'alta muntanya i molt més tranquiles que la moguda Marrakech.