Aplis pa Lejasciema mežiem/ Lejasciems forest route

Photo ofAplis pa Lejasciema mežiem/ Lejasciems forest route Photo ofAplis pa Lejasciema mežiem/ Lejasciems forest route Photo ofAplis pa Lejasciema mežiem/ Lejasciems forest route

October 4, 2022
October 2022

near Lejasciems, Gulbenes novads (Latvija)

Maršruts veido apli ar sākumu un finišu Lejasciemā. Lejasciema centrā kādā no stāvlaukumiem varēsi atstāt automašīnu un doties izbraucienā. Maršruts iet caur dabas liegumu “Mētru mežs” un garām mikroliegumam “Priedes”.

Pa ceļam varēsi aplūkot Mālu muižas ēku. Kaņikalnā, tālākajā Gulbenes novada stūrī, aiz kura jau turpat sākas Apes novads, jau iegriezīsies uz atpakaļceļu. Kaņikalnā un tā apkārtnē manīsi augam zvaigžņveida kladīnu jeb balto ķērpi, kas ir viens no skaistākajiem sauso priežu mežu ķērpjiem. Iztālēm tas atgādina ziepju putu darinājumus. Šī skaistā zvaigžņveida kladīna ir īpaši saudzējama.

Vai zini, kas ir iešzemes kāpas? Arī tās tev būs iespēja aplūkot. Gaujas lielajā lokā rietumu krastā ir iekšzemes kāpu masīvs, kurš 3 līdz 4 kilometrus platā un 13 kilometrus garā joslā stiepjas no Palatas dienvidos līdz pagasta robežai ziemeļos, bet it īpaši rietumos no Klajā purva un teritorijā starp Kamanu kalniem. Vēja darbības rezultātā šeit izveidojies sarežģīts reljefs ar kāpu grēdām, paraboliskajām kāpām, deflācijas ieplakām, kāpu grupām, pauguriem, dabiskiem amfiteātriem un citām formām. Nelieli reljefa pacēlumi mijas ar varenām grēdām 20 metru augstumā un pat 1,5 līdz 2 kilometru garumā.Pilnīgs miers un dabas skaņas: putnu vīterošana, vēja dziesma, meža šalkoņa – īsta dabas koncertzāle! To varēsi piedzīvot, ja dosies velobraucienā pa Lejasciema apkārtnes mežiem. Izbaudi! Šis brauciens būs lieliska atpūta ikvienam, kurš vēlas gūt enerģiju no dabas skaistuma un paiet nostāk no ļaudīm un pilsētas kņadas!