← Part of Alt Empordà - Vallespir

11 hours one minute
November 5, 2020
September 2020

near Mata-rodona, Occitanie (France)

Segon dia de bona ruta, aparentment més light. El terreny és més senzill, això sí. Tot i així l'arrencada és dura. Agafem uns camins entre alzina surera que ens fan suar abans d'enllaçar amb el que ja seran pistes principals i, fins i tot, alguna carretereta fins arribar a Colera.

Fins al Perthús sorprenen els boscos densos d'alzina i molt calorosos. El punt negatiu és tenir durant un bon tram de pista les vistes de l'autopista a la nostra esquerre. Del Perthús creuem l'autopista fins agafar un tram de carretera secundària que ens porta directes a l'Albera creuant un coll fronterer. És el gran coll del dia, poc més de 700 metres d'alçada, Coll de les Canals.

Això ja és una altra cosa. Tornem a veure el el Golf de Roses i intuïm tot el que ens falta. La baixada fins a Espolla és preciosa. El primer tram fins al Castell de Requesens (GR11) és una pista molt pedregosa, però ens va bé fer-ho xino-xano perquè ens permet molta estona de contemplar vistes. El segon tram és un laberint de camins entre alzina i grans blocs de pedra a la part més baixa de l'Albera, al límit de les planúries de l'Alt Empordà.

Dinem a Espolla en un restaurant collonut. Qui pedala ara? Després d'un parell d'hores a Espolla arrenquem tips i amb una calor considerable. Ens ho agafem amb calma. El terreny és molt bo, però ens queden pujades i les cames no van com a primera hora.

La primera pujada és el Coll de la Serra, després de Vilamaniscle, i la segona és el Coll de Tres Camins, més llarg que el primer. Aquesta última pujada la fem molt tranquils i gaudim d'unes vistes precioses de la costa Brava amb el mar a tocar, entre Llançà i Colera.